vrijdag 2 september 2011

Stoffenclub en een paar leuke links!

Deze week was het weer 1 september en dat betekende... heel veel snijden, want de stoffenclub moest weer worden gemaakt. Nu kregen we vorige week een enorme stapel stoffen binnen van Robert Kaufman, een serie Monochrometics.... kleur op kleur met 3 verschillende printjes. Lekkere felle kleurtjes en dus een genot om te snijden! Strookje voor strookje... maar gelukkig is alles weer op de post en de dames die lid zijn van de stoffenclub kunnen weer genieten!
Een plaatje zodat jullie kunnen zien hoe leuk de kleurtjes zijn:




De mensen die de lapjes per post krijgen (10 stroken van 10x110 cm) , die krijgen ze natuurlijk niet op zo'n rolletje toegestuurd (dat zou alleen de kas van de TNT spekken of tegenwoordig PostNL) maar ze blijven prachtig nietwaar? Rechts staat een ander printje uit de serie. In de stoffenclub hebben we alleen voor de streepjes gekozen en dan die 10 mooie kleurtjes. Maar ja... dat kiezen is altijd moeilijk, want ze zijn allemaal mooi :)
Maar zodra mijn snijmal voor de AccuCut machine binnen is, dan snijden we de andere printjes ook voor rolletjes in de winkel! De serie komt a.s. weekeinde in de webwinkel.

Verder ben ik even aan het bijkomen van de open dag afgelopen zaterdag, het was heel druk en ook heel gezellig en bijna alle cursussen van Ineke zitten nu vol. Er is hier en daar nog een plekje vrij, dat kan je zien op onze website bij de cursussen.

De machine onderdelen zijn intussen ook binnen gekomen en Lennart heeft de printplaten vervangen. Ik ga a.s. maandag weer  verder met quilten. De week voor de open dag heb ik 3 quilts kunnen quilten, dus dat schoot lekker op. Ik kreeg er gelijk wel weer 2 binnen, dus de stapel is niet zo heel veel minder geworden. Voorlopig kan ik me lekker bezig houden met quilten.

Nog een leuke blog die ik van de week tegenkwam, vooral voor de haak- en brei liefhebsters! Ze staat rechts bij de blogs in het rijtje, Busy Bessy's weblog. Ik ben begonnen met de meebreideken... in eerste instantie om wat wolsoorten voor te breien voor de winkel, maar het wordt vast een leuke deken uiteindelijk! Ook voor de haaksters staan er regelmatig leuke patroontjes op en in het NL! Dat is altijd handiger dan in het engels nietwaar?

Voor de quiltsters onder ons... de link naar Barbara Brackman is ook enorm leuk voor wie van Civil War Quilts houdt. Er staan leuke Civil War blokken op met daarbij ook wat historie rond het blok. Heel leuk om te lezen en het geeft wat meer achtergrond bij zo'n blok en de naam ervan.

Over Civil War Quilts gesproken, wij gaan binnenkort ook beginnen met een nieuwe blok van de maand serie, een prachtige Civil War quilt in rood, ecru en bruin. Leuke blokjes en uiteindelijk een hele mooie quilt, maar daarover binnenkort meer.

Veel plezier,
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten