zaterdag 20 augustus 2011

Pech, maar het komt vast weer goed!

Zoals jullie misschien wel weten heb ik een APQS longarm machine sinds dat ik verhuisd ben naar de winkelruimte in Den Dolder. Daar quilt ik nu ongeveer 1,5 jaar mee en het gaat steeds beter en ik vind het zelf ook enorm leuk. Diverse quilts voor Alie en mijn eigen werkjes zijn er al op gequilt, ook voor klanten wordt er regelmatig doorgequilt.
Maar net voor mijn vakantie, toen ik lekker bezig was met een quilt voor een klant en even stopte voor een kopje koffie, ging mijn machine in een keer rare geluiden maken en de knopjes voor de besturing deden ook niets meer. Een vreemd luchtje hing er ook in de ruimte waar de machine staat. Tja... dat is niet zo best!

Na mijn vakantie ben ik dus gaan mailen en bellen met APQS in de USA en samen kwamen we tot de conclusie dat er een sluiting is geweest in een van de printplaten van de machine. Inderdaad het zag er niet zo uit als moest.... beetje bruin.... nogal gesmolten en het luchtje hing er nog steeds aan. Nu komen er 3 nieuwe printplaten voor de machine over uit de USA, als het goed is hoeven we er maar eentje te vervangen, maar voor het geval dat de andere printplaten ook schade hebben gehad... dat kunnen we nu niet controleren.... krijg ik er gelijk 3.
Ik ben nu dus wachtende op de FedEx die volgende Maandag (als het goed is) week de printplaten zal komen brengen, hopenlijk krijgen mijn boys dan alles weer op zijn plaats (dat zal wel lukken, ze zijn handig genoeg met dat soort dingen en er is een gedetaillleerde beschrijving met foto's via de email gekomen!) en dan kan ik eindelijk weer quilten!

Gelukkig is er genoeg ander werk ook te doen, er zijn veel stofjes binnengekomen de laatste week, prachtige Princes Mirah stoffen, japanse stoffen van Kaufman en vanmiddag zelfs nog stoffen van Kaffe Fassett. Heerlijk... we kunnen er weer tegenaan met prijzen en in de webwinkel zetten.

Gisteren ook naar de groothandel geweest en heb een enorme hoeveelheid spulletjes van Sue Daley meegenomen. Een aantal nieuwe mallen die ik nog niet had in de winkel, zoals de Shells en de Applecore. Er wordt druk gewerkt aan een voorbeeldje met deze mallen, want ze werken net weer even anders als de hexagon malletjes. Er wordt geplakt met de Sewline plakstift en ook de Applicatie lijm van Sue zelf wordt gebruikt. Een leuk effekt geeft het wel, ik zal een foto uploaden zodra ik ermee klaar ben. Dit weekeinde wordt het dus nog even hard doornaaien! Ook alle malletjes voor de Hexavaria volgers zijn weer binnen! Zelfs de halve zeshoeken zitten nu in het assortiment.

En breien... want er is ook zoveel sjaaltjes garen binnengekomen en we willen graag van iedere kleur een voorbeeld maken zodat je goed kunt zien hoe het er uit ziet.

Een prettig weekeinde allemaal,
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten