vrijdag 18 april 2014

Zeshoekjes weer eens opgezocht

Eigenlijk ben ik altijd wel met een project bezig met zeshoekjes,  het verveelt nooit!
Ook nu weer en ik heb het project maar eens in de winkel gelegd om er tussendoor misschien eens aan te kunnen werken.

Laatst kreeg ik zelfs van Alice nog een zakje met voorgeregen zeshoeken van de quilt die zij voor haar moeder maakte een paar jaar geleden.  En dat is dubbel leuk,  want die lapjes van iemand anders zijn altijd leuker dan je eigen restjes :-)

De zeshoekjes heb ik vroeger altijd doorgeregen, maar tegenwoordig plak ik ze altijd met de Sewline plakstift. Dat gaat een stuk sneller en strakker dan rijgen.
Zo zie je maar weer dat de tijden en technieken veranderen!
Mijn zeshoeken zijn van de 1,5 inch maat,  dus lekker groot en deze maat gaat uit een lapje van 10x10 cm die we bijna allemaal nog wel ergens hebben liggen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten