donderdag 25 juni 2015

Restjes restjes .....

Restjes, wie heeft die niet?
Misschien een klein zakje of bakje, maar  als je zoals ik al meer dan 25 jaar aan patchwork doet, dan heb je er veel.  Tel daar dan een winkel bij waar je veel voorbeelden voor maakt en voila! je hebt bakken vol :-)
Dat is leuk, maar  ook wel eens verontrustend, want ... kom ik er ooit doorheen?
Het antwoord is zeer zeker nee! Want ook van restjes hou je weer restjes over :-)

De Log Cabin quilt voor Lennart van 240x240  cm is nu af (de top alleen hoor) en daar gingen heel veel stroken in geel en blauw in. Maar er is nog heel veel blauw over, zeer zeker nog genoeg voor minstens een nieuwe quilt :-)

Een jaar of 2 geleden kocht ik een stempel voor een vingerhoedjes quilt, daar ben ik nu maar eens mee verder gegaan. Om die kleine restjes een beetje op te ruimen, want meer dan 5x5 cm heb je voor zo'n vingerhoedje niet nodig.
En er weer zin in gekregen door het feit dat de dame die de vingerhoedjes rage destijds heeft aangezet binnenkort bij mij in de winkel komt voor een Trunkshow!
Ja, want Supergoof komt zondag 5 juli in den Dolder voor een echte Trunkshow en daar kijk ik naar uit, want daar zal die Vingerhoedjes quilt van haar ook vast bij zitten :-)

En de klosjes, waar ik vorige week aan begonnen ben, want nadat ik vorige week bij een collega een prachtige rode klosjes quilt zag hangen, kreeg ik daar ook echt zin in. Om nu eindelijk eens die klosjes stempels te gaan gebruiken die ik 2 jaar geleden ook kocht. En laat rood nu mijn favoriete kleur zijn, dus over de kleur hoef ik niet lang na te denken.  Dus naai ik bijna iedere dag een paar vingerhoedjes aan mijn rijtje en probeer ik een klosje  (of 2) te naaien. Lekker met de hand terwijl ik toch wacht tot het eten klaar is of de koffie.  Iedereen heeft wel zulke momenten op een dag toch? Zo'n klosjes is ook maar 6x6  cm dus daar kan ik nog heel lang mee bezig  blijven.

Maar voor het echte opruimwerk in de restjes bakken naai ik verder aan de Spiderweb quilt. Die begon met een paar blokken voor een Marti and Me Club als voorbeeld.  Maar die nu dus een echte bedquilt gaat worden. Een- of tweepersoonsbed dat weet ik nog niet, maar  voorlopig dus maar richting 35 blokken werken voor een eenpersoons bed. De blokken zijn 14 inch, dus dat schiet lekker op.

Tel daar dan een paar sokken op de pennen dan hoef ik me voorlopig niet te vervelen. Regelmatig verkoop ik ook kant-en-klare sokken in de winkel EN ik brei ook sokken op bestelling. Interesse? Vraag er maar naar...

Nu maar hopen dat ik volgende week zondag niet teveel inspiratie krijg van Supergoof, want dan komt er weer een  nieuwe WIM bij  (WIM= Wil Ik Maken).

Mocht je ook de Trunkshow van Supergoof mee willen maken? Dat kan, we hebben nog een paar stoeltjes vrij!

En ook de andere workshops staan inmiddels op de website www.quiltcorner.nl.

En waar zijn jullie allemaal mee bezig?

Groetjes
Marina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten