zondag 28 augustus 2016

Montreal

Het op het www zetten van mijn blog gaf in Canada wat problemen,  maar  op veler verzoek zal ik ook van de rest van mijn vakantie hier verslag doen.  Vandaag de rit naar Montreal vanuit Toronto (dinsdag 2 augustus ):

En inderdaad het was een aardige lange weg naar Montreal! Ruim 550 km, zonder omweggetjes. En ja omweggetjes die zijn er altijd als wij aan die kant van de oceaan rijden .... omweggetjes naar Quiltwinkels natuurlijk.
Zelfs een quiltwinkel die achter een andere winkel zat, sta je wel even vreemd te kijken als je op de dat nummer in die straat een kledingwinkel aantreft .... maar achter de gordijnen zat een heuse winkel  (uit de Row by row Experience lijst).
En volgens deze Row by row Experience site zaten er heel veel winkels op deze route, veel te veel om te bezoeken als je ook nog ruim 500 km moet afleggen die dag (met de nodige files....).
En als je dan de snelweg afgaat om  zo'n file te omzeilen kom je op het platteland weer een afgezette weg tegen omdat daar een ongeluk was.... en hoe je dan verder moet? Maar al met al waren we tegen 8 uur in Montreal en ons hotel stond in de binnenstad dus ver lopen naar een restaurant was het niet.  Gelukkig maar want voor een niet warmte fan als ik is een dag van boven de 30 graden niet niks. Gelukkig bestaat er airco!
In dat restaurant de beroemde Poutine gegeten, een gerecht dat daar veel gegeten wordt. Patat met gesmolten kaas en een soort jussaus erover,  soms ook met vlees erin, maar dat is niet essentieel.  Heerlijk, maar zo machtig dat zelfs ik het niet op kreeg :-)

Al met al een lange en vermoeiende dag, maar  het scheelt als je zo'n heerlijke auto bij je hebt met airco :-)

Hierbij wat foto's van Rows die ik deze dag heb gescoord!
Afwisselend he dit thema Home Sweet Home?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten