dinsdag 9 juli 2013

Marti and Me Club...

Afgelopen zaterdag was de laatste Marti and Me Club van het eerste seizoen! En wat was er weer hard gewerkt.
Dit keer kwam Set A aan de beurt en heb ik laten zien hoe je heel gemakkelijk Flying Geese stukjes kan snijden en Paralellogrammen.... Ja een beetje wiskunde heb je zo nu en dan nodig met patchwork ;-)


Het patroon was deze keer Carpenter's Wheel, maar dan door Marti weer simpeler gemaakt om te naaien zonder de zogenaamde Y-zomen (inzet zomen). Want zeg nou zelf, met de naaimachine is dat niet zo simpel om te naaien!

Het leuke is dat ook ik iedere keer iets bijleer, want ik wist bijvoorbeeld niet dat je met set A dit blok gewoon in 3 maten kunt maken. En als je dan bedenkt dat set B dezelfde mallen heeft als set A alleen groter, dan weet je ook dat je dit gewoon zomaar in 6 ! verschillende maten zou kunnen maken.


Hier hangt mijn Carpenter's Wheel en ik ben begonnen met de sampler, waar de Clubleden ook een printje van hebben gekregen.


Hier is heel duidelijk het verschil te zien in maten. De rood/zwart/witte Dutchman's Puzzle is 6 inch + naadtoeslag en de onderste is 12 inch + naadtoeslag! En dan kan je er ook nog eentje maken van 8,5 inch + naadtoeslag! Super toch? En dat met 1 setje???? De rood/zwart/witte Dutchman's Puzzle heb ik nu gelijk klaar voor de Farmers Wife, waar volgens mij dit blok niet in voor komt. Maar ja als Hollander moet die die er toch wel in hè? Blok nummer 112 zogezegd.....
Want het Farmers Wife boek bevat 111 verschillende blokken ;-)


Dit was mijn voorbeeld de vorige keer, wil je zien wat de Clubleden gemaakt hebben???


De Amish huisjes van Ria met alleen effen lapjes.


De huisjes van Dorine met Kaffe Fassett lapjes...


Hier Dorine (links) samen met Martha die ook Kaffe Fassett huisjes maakte! Maar wat een verschillende quiltjes hè?


Dan is er ook nog een scheve huisjes variant in het patroon (wat ook los in onze winkel te koop is), deze heeft Ria gemaakt van eigen geverfde lapjes! Daar kan ze heel trots op zijn lijkt me....


En hier een begin van scheve huisjes van Hilda..... Misschien dat die quilt in september af is????


Dit zijn de mallen die zijn gebruikt voor de bovenstaande blokken/quilts. Er is ook nog een grotere set voor 12 inch huisjes, de set J bevat malletjes voor 6 inch huisjes.
Maar je kan er ook hele andere huisjes van maken, kijk maar want Ria heeft NOG een quiltje uit het boekje gemaakt...


De strandhuisjes!!! Is die niet schattig????? De strandhuisjes zijn trouwens ook met Kaffe Fassett stofjes gemaakt, daar heb je echt maar restjes voor nodig!


En dit is het resultaat van een eerdere Marti and Me Club bijeenkomst! De Seven Sisters quilt van Janny, helemaal af en doorgequilt, die kan nu zo aan de muur!

Jullie zien zeker wel dat er hard is gewerkt door de Marti and Me Clubleden?
En nu hebben we een maandje rust, want in september gaan we weer verder met een nieuwe serie van 6 Club bijeenkomsten.... We starten dan met de Kaleidoscope Ruler.... en daar kan je ook weer zoveel mee doen!
De winter is vast tekort dit jaar!

Groetjes
Marina.

3 opmerkingen:

  1. wat een leuke huisjes quilts!! Die schuine variant vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer te lezen hoe hard iedereen had gewerkt, jammer genoeg was ik niet van de partij maar in september ga ook ik er weer hard tegen aan.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was weer een fijne start van de dag, afgelopen zaterdag. Ik ben ook helemaal weg van de huisjes van Hida zo mooi van kleur. Je kunt als een trotse "juf" naar Marti in Amerika. En in september gaan we weer gezellig verder. Het carpenters wheel is in blauuw bijna klaar en ga ik als midden blok voor mijn mandjes, die al klaar zijn , gebruiken maar we hebben nog even.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen