donderdag 9 mei 2013

Dronkemanspad op de MM manier.

Omdat iemand er niet helemaal uit kan komen en de winkel vandaag dicht is (en voor iedereen die iets wil opsteken) even dit blogje met de economische snijmethode voor het holle deel van de Marti Michell set van de Dronkemanspad (grote/normale set). Met dank aan Dorine voor de foto's die ze afgelopen zaterdag maakte.


Snij een lapje van 6,5x8,5 inch voor 2 delen E.



Leg je liniaal op 6,5 inch van een lange kant en snij dan 1 hoek in tot 1,75 inch (niet langer en niet korter graag...). En sla het flapje naar binnen zoals op de foto. (hier is de liniaal even verschoven voor de foto, maar het moet natuurlijk wel gelijk liggen met de onderste kant op de foto). Je kan met je draaimatje het zo draaien dat je het gemakkelijk vindt om te snijden natuurlijk.... Dit is vanuit een bepaalde hoek gezien ;-)


Leg nu je Mal E tegen de gesneden lijn (ik leg ter controle zelf even een liniaal op de lijn van 2 inch neer waar ik in heb gesneden, om de mal tegenaan te leggen) en leg deze gelijk aan de zijlijn (waar niet in gesneden is!).


Snij nu langs de bolle kant van je mal E. En je eerste holle stuk is klaar!


Voor de tweede snij je eerst het ronde kantje gelijk met de liniaal van 6,5 inch. Je krijgt nu een mooi hoek met 2 zijden van 6,5 inch en een wat vreemde kant aan de andere kant, maar die hoek moet dus lijken op de hoek van een vierkant van 6,5 inch....


Op de foto hier zie je dat de rechterkant nu netjes recht is, dit is de kant waar ik op de vorige foto het stukje heb afgesneden.
Leg dan aan die 'gekke' kant je mal E als hierboven. Let wel dat de rechte kanten van je mal netjes doorlopen met de stukjes zijkant rechts en onder op de foto! Snij nu langs de bolle van van mal E en ...


Voila! Je tweede holle deel is ook gesneden, het stukje rechts mag in je restjes bak ;-) Als het goed is dan zijn allebei de stukjes die je hebt gesneden even groot.

Ik neem aan dat het BOLLE deel van het blok geen problemen geeft met snijden????
Succes, laat het me even weten of het is gelukt. En anders ben ik er morgen weer voor een demo in het echt ;-) bij een bakkie chocolademelk!

Fijne dag allemaal,
Marina.

4 opmerkingen:

  1. Amai, wat een service!!!
    Super attent van je om die persoon te helpen.
    Spijtig dat je zo ver woont...anders zou ik heel graag je winkeltje bezoeken...
    Dit noem ik nu es een winkeltje in hart en nieren...
    Je maakt m'n dag...groetjes,nanske!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, heel duidelijk uitgelegd . Heb de mallen al een paar jaar thuis, ga ze nu maar eens gebruiken. Wat een service. Gr. Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super van je ik ga er morgen mee aan de gang volgens mij lukt dit wel:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marina het is geluuuuuuuuuukt, dank je!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen