zondag 16 juni 2013

Kinderquiltjes...

Afgelopen week heb ik 2 topjes voor een kinder/baby quiltje gemaakt. Niets moeilijks hoor, maar gewoon lekker even naaien met leuke stofjes ;-)


Dit is de eerste, de blokjes zijn 7 inch incl. naad, dus zo'n 6,5 inch zonder naad. Dus dit is echt een babyquiltje geworden.


Met de nieuwe Riley Blake stofjes (stippels, lieveheersbeestjes en bloemetjes) samen met een nieuw vogeltjes stofje van Moda (Me and My Sister) en 2 uilenstofjes. Wat stroken effen stof erbij en dan heb je zo een gezellig topje.


Deze is wat groter, de blokjes zijn 5 inch gesneden. Maar daarom niet minder leuk om te maken. Je kunt dit natuurlijk heel gemakkelijk groter of kleiner maken. Je begint of eindigt met een blokje van 2,5 inch bij 5 inch, daardoor krijg je dit grappige effekt. De naadjes lopen niet gelijk, dus dat werkt heel gemakkelijk, al heb ik wel een streepje gezet waar de blokjes moeten komen, anders loopt je quiltje strakjes scheef en dat wil je toch niet?


Nog even van dichtbij, zodat je de stofjes beter kunt zien. Stippels, streepjes, bloemetjes, varkentjes en vogeltjes. Ik ben er zelf wel weg van, het is zo'n vrolijk ding en nu echt eens iets voor een jongetje! Mijn vingers kriebelen alweer om ook een meisjes uitvoering te maken, heb de varkentjes ook in het roze en de vogeltjes in roze met grijs ;-)

Verder was het de afgelopen week gewoon druk in de familie....maandag waren we 31 jaar getrouwd, woensdag mijn moeder die 73 werd en vandaag Vaderdag en de verjaardag van Ad, die zijn leeftijd nu niet om kan draaien (55) ;-)

Wat de komende week weer gaat brengen? Wie weet....

Fijne start van de nieuwe week allemaal!
Groetjes
Marina.

P.S. Al op onze nieuwe winkel pagina op Facebook gekeken??
http://www.Facebook.com/MarinasQuiltcorner

Hier hou ik je zoveel mogelijk op de hoogte van al het winkelnieuws.
En als je de knop VIND IK LEUK! indrukt en ons zo gaat volgen, kan je kans maken op het stofpakketje van de volgende verloting bij 200 LIKES. We zitten inmiddels al op 164 likes.... Dus het gaat erg snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten