woensdag 19 juni 2013

Warm weer?

Vandaag was het warm in Nederland, maar bij ons was het prima uit te houden, zelfs aan het einde van de dag gaf de thermometer nog een aangename temperatuur aan.

Ook al is het nu echt zomer in NL, wij kregen vandaag prachtige herfst stofjes binnen, zo mooi...


Prachtig toch? Deze stoffen zijn van Moda, ontworpen door Sentimental Studios en ze heten Foliage. Nou die naam is wel duidelijk toch? Het zijn prachtige bladeren en besjes in warme rode, okergele en beige tinten en wat groen erin. Een beige en een bruinrode stof met bladeren in dezelfde kleur geprint. En die groene onderop? Die is van de serie die hiervoor binnen kwam van 3 Sisters, maar heb ik er even bij gelegd omdat die er zo prachtig bij kleurt!

Nu moet ik deze week aan de slag voor de Marti Michel Club en heb dus vandaag besloten dat deze stofjes daar voor gebruikt gaan worden, dat wordt dus heerlijk werken met zulke prachtige stofjes.

Ik had besloten om een paar kleinere quiltjes met mijn gewone naaimachine door te stikken, daar kan ik bij zitten en dat is een stuk fijner voor mijn voeten ;-) vanavond buiten 2 quiltjes gesandwiched met tijdelijke lijmspray 505, lekker als dat buiten kan, want dan heb je ook geen problemen met luchtjes die achterblijven.
Het was bijna te warm, maar ik heb toch een start gemaakt met het doorstikken van dit quiltje:


Hiervoor heb ik restant wollen vulling gebruikt en besloten om een kwart inch langs de naden te gaan stikken van boven naar beneden. En dan terug van beneden naar boven ;-) met lichtblauw gemeleerd garen King Tut van Superior Threads. Het is weer even wennen om zo te quilten, maar wel weer leuk!


Dit quiltje heb ik ook gelijk gelijmd, dus ik kan voorlopig nog wel even vooruit met doorstikken.
Deze huisjes zijn 6 inch (15 cm) en gemaakt met de kleine huisjes mallenset van Marti Michell, zelden zo lekker vlot en simpel huisjes genaaid!


Dit zijn de huisjes van Ria, zij maakte Amish huisjes. Hoe verschillend zijn onze quiltjes en toch gemaakt met dezelfde mallenset! Ben zo benieuwd wat de andere dames hebben gedaan met hun huisjesmallen.


Dit schattige tropische strandhuisjes quiltje is ook van Ria, lief he? En gemaakt mer dezelfde set, alleen het linker gedeelte van de huisjes uit de mallenset is hiervoor gebruikt en hoe anders is het effekt dan?
Het malletje van de daken is een gelijkzijdige driehoek en die is ook heel geschikt om een scrapquilt mee te maken. Iets wat je niet echt verwacht als je een setje mallen koopt om huisjes mee te maken nietwaar?


1 opmerking:

  1. Het zijn inderdaad prachtige stoffen en een groot contrast met de temperatuur. En wat heb je nog veel gedaan!!
    Ben nieuwsgierig wat de stoffen doen in de volgende quilt.

    Groetjes van Ria ;0))
    PS. het was weer gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen