zaterdag 20 oktober 2012

Gezellig dagje en inhaalhuizen

Vandaag (voor mij) een rustig dagje. Cuny had de workshop Pythagoras in de winkel met een klein groepje, dus voor mij ook een plekje om even aan mijn huisjes te werken, niet bouwen, maar een straatje aanleggen. De hele week wou ik er al een straat bijmaken, maar dat lukte steeds niet.
Nu heeft mijn Pfaff machine in de winkel de exacte naadtoeslag voor deze quilt, dus nu heb ik weer een nieuwe straat eraan kunnen naaien en nog een nieuwe aan elkaar gezet. Als ik nu alle inhaalhuizen klaar heb, dan kan ik ook deze straat eraan naaien (moeten eerst de inhaalhuizen ertussen!).

Maar inhaalhuizen heb ik deze week wel gemaakt, kijk maar even mee:


Huis 202 met een lief koalabeertje uit het dierenlapje die ik een tijdje terug kreeg van Alice, daar zitten allerlei dieren op en allemaal zo lief!


Huis 203 heeft pinguins uit datzelfde lapje, schatjes he?


Huis 204 heeft een lief kuikentje die ik ook kreeg een tijdje terug, maar weet niet meer van wie?


Huis 205 zit vol met allerlei rare wezens! Zelfs op het dak en in de schoorstenen ...


Huis 206 met een schattig beertje (van hetzelfde lapje) en muizen op zolder.


Huis 207 heeft een vrolijke vlinder!
Dat schiet lekker op zo toch? Nog tot en met 214 en dan heb ik alles ingehaald.... Nu zien dat ik weer nieuwe raamvulling krijg, want ik ga aardig door mijn voorraad heen.

En vanmiddag kwam mijn collega Trijntje van der Horst langs met haar echtgenoot Wieger, altijd gezellig. En ze vielen met hun neus in de eigengebakken appeltaart die Tiny meenam naar de cursus van Cuny! Heerlijk hebben we er allemaal van gesmuld, echt zo'n lekkere zelfgebakken appeltaart... daar krijg je toch nooit genoeg van? En zaterdaghulp Lennart zijn lievelingstaart!

Trijntje en Wieger namen nog 'goed' schoeisel voor me mee, leuke klompen met vetbollen voor de vogels erin, of dit nu goed schoeisel voor mij is Wieger weet ik niet, maar het is zeker leuk om zomaar een presentje te krijgen en de vogels in den Dolder zullen het vast waarderen!
Morgen een foto maken van mijn 11 straten van 19 huizen en verder naaien aan mijn inhaalhuizen, zodat de rest er ook aan gemaakt kan worden.

Fijn weekeinde allemaal!
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten