zaterdag 9 februari 2013

Balipop quilt deel 1

Zoals beloofd! Ik ga de Balipop quilt die ik tussen de Marti Michell quilts door aan het maken ben in delen op mijn blog zetten, eigenlijk als een soort mysterie!

Men neme:


Een Balipop (of Jellyroll), normaal gesproken zijn dat 40 stroken van 2,5 inch breed en de normale stofbreedte van 110 cm.
Mocht je goed in de lapjes zitten thuis, je kunt ook zelf stroken snijden van 2,5 inch breed en 110 cm lang (2 stroken van 55 cm lang gesneden van fat quarters werken ook!).

Ga hiervan setjes maken van 2 stroken die niet op elkaar lijken. Ik werk met de Balipop Macaron die roze, groen en turquoise is.
Ik neem dus een roze en een groene of turquoise stof voor 1 blok.

Je hebt dus 20 setjes van 2 stroken van 2,5 inch breed en 110 cm lang (of dus 2x 2 dezelfde stroken van 55 cm lang).

Dat lijkt me wel genoeg voor dag 1 ;-)

Van elk setje van 2 stroken maak je een blok van 10 inch + naadtoeslag.
Zonder randen krijg je een quiltje van 20 blokken van 10 inch, dus 40x50 inch.
Voor wie niet zo snel in inches kan rekenen: ongeveer 100x125 cm!

Je kunt altijd meer blokken maken met meer stroken ;-)

Tot morgen, ik ga mijn 2e sok afbreien, heb vanavond druk genaaid en gesneden voor de Marti and Me Club van maart en april.


Met deze mooie lapjes voor de quilt met set A voor maart.


Want de top van deze stofjes en set B is erg leuk geworden en inmiddels af! Dat kan een heel vrolijk en fris quiltje worden voor op de tuintafel bijvoorbeeld! Maar die wil ik pas laten zien NA de Club bijeenkomst van maart!

Groetjes
Marina.

4 opmerkingen:

  1. Marina, waar kan ik de balipops vinden in je webwinkel? Groet, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komen Volgende week in de webshop te staan, nu nog alleen in de winkel te koop. sorry!

      Verwijderen
  2. Hoi Marina, je maakt me nieuwsgierig ikheb nog een jellyrol liggen dus ik denk dat ik daar maar eens aan de slag ga hahahaha.. ik kan het ook niet laten hè. Alsof ik nog niet genoeg onder handen heb.

    Groetjes en succes, Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoek dan ook gelij je set B op van Marti, die is hier ook heel handig bij!

    BeantwoordenVerwijderen