zondag 10 februari 2013

Deel 2 Balipop quilt

Ligt de Balipop of Jellyroll klaar? Heb je alles gesorteerd op setjes van 2 stroken?
Mooi.... dan kan het snijden beginnen!


Neem strook A (van de 2 stroken noem je de een A en de ander B) en snij hiervan een strook af van 2,5 bij 6,5 inch.


Ook van strook A snij je 6 vierkantjes van 2,5 inch.
Succes!
Dit snijden kan je dus van al je A stroken doen, dus 20x als je dat al durft! (van elke A strook dus 1 rechthoek en 6 vierkantjes!)

Ik ga weer even verder naaien in mijn hok, de quilttop met set A schiet al lekker op en wordt heel erg vrolijk en enorm leuk om aan te werken. Even doorwerken, dan kan ik dinsdag misschien met Alie de randen bepalen ;->

Ben ook aan het spelen met een stoffenclub rol (de Dolderse Stoffenclub is iedere maand 10 stroken van 4 inch breed en 110 cm lang). Het idee kwam zomaar opzetten toen ik met de 60 graden Triangle Ruler van Marti aan het werk was voor de Marti and Me Club van april ;-) opvallend hoeveel je met 1 zo'n stoffenclub rol kunt maken!

Groetjes
Marina.

1 opmerking:

  1. Hoi Marina, spannend wat het gaat worden. jou hoofd moet wel bijna knappen van alle ideeen en projecten. erg leuk.
    groet Tracey

    BeantwoordenVerwijderen