zaterdag 16 februari 2013

Heel veel mutsjes ......

Vandaag was er onder leiding van Janny en Yvonne een gezellige mutsen brei- en haakdag in de winkel.


Was er afgelopen woensdag al heel wat gehaakt en gebreid, vandaag gingen de dames er echt tegenaan! Hierboven de mutsjes die meegenomen ware afgelopen woensdag door een van de bee dames (Alice?).


Dit was de oogst woensdag..... Inmiddels zijn er heel wat mutsjes bijgekomen!


En wat dacht je van deze mutsjes verrasing van Ton? Voor ons allemaal een leuk eierdopje (MET chocolade ei) met leuk gebreide eiermuts ???? Onze Ton was er druk mee geweest, maar het succes was verzekerd!!!! Nogmaals bedankt Ton ( en ook voor het extra ei dat ik kreeg voor de kleindochters van Ineke!).


Maar woensdag had Sophia ook het jurkje af wat ze in opdracht van haar dochter maakte, mooi he?


En Joke had haar gebreide kouse helemaal klaar! Super Joke, als het goed is snap je nu de hiel????


Een schattig mutsje die Janny maakte met een gedoneerde bol 6-draads sokkenwol (door Claartje gegeven), ze maakte er zo 5 uit 1 bol van 150 gram, heel leuk en lekker warm, door de 75% wol die er in zit!


Vandaag begon al met een tas vol mutsjes die Bep meenam naar de winkel. Ze had heel hard gewerkt van de week.....


Ook onze Annie had een verzameling bij zich! Zelfs met een geborduurd bloemetje erop! Veilig omdat het er niet af kan, want losse bloemetjes of pompoentjes mogen niet bij deze aktie.


En ook Yvonne had weer van alles uitgeprobeerd, dus weer nieuwe mutsjes!


En het eerste mutsje van vandaag die af was.....die van Janny!
Zelf heb ik vandaag ook een muts gehaakt onder leiding van Yvonne, weer een nieuwe steek geleerd!

En Yvonne..... Inmiddels is mijn gebreide oranje/roze muts ook af EN heb ik er eentje gehaakt met de oranje/roze wol! Nu ben ik bezig met muts 4, haken met groen-lichtblauw. Zodra ik weer puf heb, maak er foto's van......

Helaas heb ik verder geen foto's meer van vandaag, maar Yvonne en Janny hadden we wel gemaakt, die zal ik ook nog wel krijgen denk ik!


Net van Facebook 'gepikt' het mutsje dat ik woensdag startte, maar niet goed lukte. Maar Janny heeft zich er vandaag mee bemoeit en het grootste deel opnieuw gehaakt en nu is dit echte hollandse mutsje van 2 resten sokkenwol (4 draads) dus af. Weer eentje voor Save the Children! Kan woensdag weer op de tafel Janny ;-)

Groetjes
Marina.

1 opmerking: