zondag 24 februari 2013

Gezellig UFO dagje

Gisteren was er in den Dolder weer de eerste UFO dag! Het was weer reuze gezellig in ons leslokaal en zoals altijd had Ineke weer heerlijke dingen meegenomen voor de deelneemsters!


Miems (de moeder van Helma) nam heerlijke cakejes mee en Ineke had mijn favoriet op het menu staan...NEGEN ZOENEN (ja echt dat staat er op de doos..... negerzoenen mag niet meer) met capuchino smaak. Vreselijk die dingen, ik kqn echt wel een doos op als het moet, zonder misselijk te worden!


Rina doe ook aan een UFO kwam werken nam deze 2 schattige mutsjes mee, gebreid met restjes sokkenwol, dus voor de kindjes in Centraal Azie prima, want 75% wol (de stichting vraagt om minimaal 25% wol, dus dat zit wel goed!).
Rina namens Save the Children en de kindjes BEDANKT!!


Zelf had ik ook weer 2 restjes sokkenwol opgehaakt met een bol turquoise effen sokkenwol maak je dan hele leuke mutsjes. De voorste is gemaakt mwt amerikaanse sokkenwol, waar ik vorig jaar sokken voor Ineke van maakte, haar favoriete sokken, omdat ze zo heerlijk zacht zijn. Rechtsachter is met de rest van mijn nieuwste paar sokken gemaakt, die is handgeverfd. En de blauw/witte is met het laatste restje van het rood/ blauwwitte mutsje dat ik samen met Janny maakte! Van de sokkenwol van Ineke heb ik nog maar 20 cm over, is dat even opmaken of niet???


Moeder en dochter aan het werk...... Helma draagt het schort wat ze maakte op een Quiltcafe van Ineke dit jaar en die was al af ;-) dus daar hoefde ze niet aab te werken, maar ze heeft nog UFO's genoeg hoor!


Hier wordt even achteruit genaaid aan het vest waar Miems aan begonnen was. Met hetzelfde stroken patroon als het schort.


Waarvan hier de voorkant ....


En hier de andere voorkant (want dat kan je toch geen achterkant noemen?).


Aan de andere kant van de tafel werd aan het schort gewerkt, met hier de aardbeien kant...


En hier de andere kant.


Er werd hard gewerkt aan oude projekten (Rina), het schort (Jolanda) en aan de blokken van de Lensquilt (Anjo).


En terwijl Rina even lunch eet, laat Anjo haard blok zien die af is. Zij moest echt met harde hand (van Rina) aan de lunch gezet worden, want eigenlijk had Anjo daar geen tijd voor.


Ook werd er door 2 cursisten aan dit quiltje gewerkt, een mini quiltje voor het voorjaar, helaas heb ik daar geen foto's van. Ik heb niet de hele dag bij de groep kunnen zitten natuurlijk, maar wel even lang genoeg om een quiltje van een bies te voorzien en eentje van een ophangstrook. Zodat ik dit weekeinde ook genoeg af te werken heb ;-)


Hier legt Ineke uit over het appliceer werk voor het mini quiltje. Tineke en Hermien hebben allebei hele leuke vrolijke stofjes uitgezocht voor dit quiltje en aangezien ik beide dames regelmatig zie in de winkel, zal ik daar vast wel iets van kunnen laten zien de komende tijd.


En tot slot, nog 2 mutsjes van mijn hand. De foto is gemaakt op de vissenquilt die ik afgelopen week doorgequilt heb en gisteren van een ophangstrook heb voorzien. Ineke het is af hoor..... Grappig om even te laten zien van welke sokkenwol deze mutsjes zijn gemaakt:


Ik weet niet eens wie deze sokken heeft gekregen, maar de restjes zijn nu ook verwerkt in 2 mutsjes (eentje weer met die turquoise effen wol samen). Ik heb er wel een goed gevoel bij zo, nooit geweten dat ik haken zo leuk zou vinden (alhoewel ik granny squares ook heel leuk vind om te haken!) en het ruimt weer een beetje op ;-) Ik ben maar weer boven in de bakken gedoken om een andere kleurige bol op te zoeken om nieuwe mutsjes mee te maken. Woensdag heeft Janny ook nog een van mijn restjes meegenomen en aan een mutsje begonnen, dus die krijgt strakjes ook een beter huis dan mijn restbollen bak boven!

Ik ga weer even verder met de administratie en strakjes weer een nieuw mutsje opzetten ;-))) het lijkt wel een verslaving?

Groetjes
Marina.

1 opmerking:

  1. Hallo Marina, leuk om telkens te lezen hoe actief jij bent en ook al die anderen>
    Groetjes Henny D.

    BeantwoordenVerwijderen