vrijdag 22 februari 2013

Weer een stapje verder..

Jullie zullen wel denken, wanneer komt nu de volgende stap van de Jellyroll quilt? Nu dus!


We gaan nu de rest van de stroken A en B (waar we dus al van gebruikt hebben) met de goede kanten op elkaar leggen.


Dus enkel en op elkaar zoals hierboven.


Met mal 13 van de Marti Michell set B kan je dan driehoeken snijden, deze methode heb ik gebruikt, maar natuurlijk kan je ook je eigen methode hiervoor gebruiken.


De bedoeling is dat we 8 vierkantjes krijgen van 2,5 inch (dit is incl. naadtoeslag) in het vierkant die gemaakt zijn van 2 driehoeken. Met mal 13 uit set B gaat dat dus heel gemakkelijk. Je snijdt driehoeken uit de dubbele stof en legt ze dan gelijk onder de machine en stikt ze op elkaar. Je hebt geen restanten, dus het is een snelle en zuinige methode! Voor de mensen van de Marti and Me Club, deze methode zal ik volgende week laten zien.


Natuurlijk kan je dit ook doen met de Thangles. Dit gaat ook lekker snel en simpel, ook hier heb je geen afval en de methode is precies.
De volgende keer gaan we beginnen met het blok in elkaar naaien!
Succes met het maken van de Half Square Triangles, zoals deze vierkantjes heten.

Van elke set A en B stroken mag je dus 8 vierkantjes maken zoals boven besproken.
Succes, ik haak nog even verder, morgen weer nieuwe mutsjes te showen!


Ben nu bezig met de restanten van deze sokken een mutsje te haken, het ruimt lekker op zo in mijn wolresten bak!

Groetjes
Marina.

3 opmerkingen:

  1. ziet er goed uit ik heb nog geen mutsje meer gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat malletje heb ik dus niet dus zal moeten rekenen hahaha.
    Ik verheug me al op zaterdag, heb je nog aan de corner trimmer gedacht, Janny en Clara willen er ook graag eentje.

    Lieve groeten van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met mal 4 van set A gaat het ook jippie hoef ik niet te rekenen.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen