woensdag 6 februari 2013

Foutje bedankt!!!

Vandaag had ik een extra les met de Windmill Template van Marti Michell. Claartje die niet altijd in NL is, wou graag deze les doen en daarom was er afgesproken om dit vanmiddag te doen! Gelijkertijd kon ik dan de lapjes van Alie snijden voor een echte jongens boxkleed.
Maar ja, wat ik even vergeten was..... dat ik de gele randstof dubbel had gesneden en niet van elkaar gehaald ;-) dus wie denkt dat ik NOOIT fouten maak met patchwork... hier het bewijs!
Gelukkig hadden we nog een stuk van deze gele stof in de winkel en was er snel nieuwe blokken gesneden.
Maar ja... toch zonde he al die blokken in spiegelbeeld? Als ik nou eens een boxkleed in spiegelbeeld maak??? Dus zo gezegd zo gedaan. Tijdens het snijden van Alie's blokken, zocht zij voor mij leuke kleurtjes bij een tractor en gele graverstof (niet de ECHTE McCormick, die moeten nog binnen komen, maar ook hele leuke!).


Draaien de molentjes hier naar links....
Na een avondje blokken snijden (in spiegelbeeld dus) en naaien..


Draaien deze andersom. Zien jullie het??? Je moet het weten, maar nu zijn wel alle 'foute' gele stukken goed terecht gekomen!


Even van dichtbij.... De kleuren wijken misschien een beetje af door het kunstlixht in de kamer en het geheel moet nog wel even gestreken worden, maar hier ligt dus een lekkere jongens boxkleed of misschien wordt het een speelkleed van 1x1 meter ongeveer.
Hoe alles toch nog op zijn pootjes terecht kwam ;-)

En Alie naait haar boxkleed met andere stofjes die zij van mij kreeg uit de USA en met de hand, dus daar zullen jullie toch even langer op moeten wachten... maar leuk wordt die zeker.

Dit boxkleed is gemaakt met 4 stroken stof van 25 cm (kan ook 4 fat quarters zijn) en 75 cm gele stof voor deze rand. Ik weet nog niet of dit zo blijft of dat ik er toch nog een rand omheen maak en er een lekker speelkleed van maak, wat vinden jullie... En natuurlijk de Windmill Template van Marti ;-)
En wil je graag hulp bij het maken van deze quilt? We hebben een workshop op donderdag 7 maart a.s. en nog wel een pleke voor je over aan tafel!



En morgenavond mag ik gaan spelen met deze leuke lapjes! Een voorbeeld quiltje maken voor de Marti and Me Club van maart met de basis set A!


Want deze quiltstofjes zijn inmiddels een voorbeeld quilttop met set B geworden! Voor diezelfde Marti and Me Club van maart ..... ik ben dus lekker bezig met de stofjes en mallen! En vandaag was iedereen erg te spreken over het voorbeeld wat een quiltje is van ongeveer 140x140 cm (heb het nog niet precies opgemeten). Leuk voor op eem tuintafel dus... ik heb al 3 vrijwilligers met een tuintafel gehad vandaag die er wel een plekje voor hadden. Maar sorry dames.... voorlopig blijft die top lekker in den Dolder!!!!

Hartjes heb ik natuurlijk ook nog...


Een mooi rood hartje uit de kast van zondag...


Een schattig gekregen lapje (van Dorine???)


En een stippeltje....


Maken weer een rijtje vol!
Tijd dus om de hartjes weer mee naar huis te nemen en een nieuw rijtje eraan te naaien.... Want het hartje van vandaag is de eerste van de nieuwe rij! Die krijgen jullie morgen of zo weer te zien!!!
Groetjes
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Zo dat was weer even druk met al die lapjes.Wat een schattige lapjes voor de marti en my club. Ben benieuwd naar het resultaat. fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker druk bezig geweest weer.

    BeantwoordenVerwijderen