zondag 7 april 2013

Een gezellige dag in Rijswijk!

Vanochtend met Alie in de auto gestapt naar Rijswijk. Keeltabletten, hoestdrank en de Tylenol mee en het idee om er ondanks de bronchitis en keelontsteking toch een leuke dag van te maken.
Omdat mijn huisjesquilt 'Met een beetje hulp...' in Rijswijk hing, kreeg ik gratis toegang tot de beurs en dat is natuurlijk altijd meegenomen.


Natuurlijk Jeanneke in het 'echt' ontmoet en even gezellig bijgepraat en een foto gemaakt van haar met de echte huisjesquilt die het begin was van de rage van 2012! Een prachtige quilt en zo ontzettend mooi gequilt, petje af voor deze dame.


Mijn quilt, hier zonder tafel ervoor dames..... Want ik kreeg van alle kanten te horen dat het zo jammer was dat er een tafel voor mijn quilt stond ;-) Mijn quilt hing naast de quilt van Jeanneke, vind ik toch wel een ereplaatsje hoor! Aan de tafel zat Jeanneke lekker te kletsen met andere huisjesfans en fans-to-be ;) en liet ook zien dat ze een stempel had laten maken om de 7,5 cm huisjes mee te maken. Wat een uitvinding! Het enige wat mij tegenhoudt om nog een huisjesquilt (geen 366 hoor) is het tekenen van die kleine huisjes, want het met de hand naaien van die kleine dingen blijft enorm leuk! Mocht je interesse hebben, kijk dan even op de Building Houses blog voor het emailadres van haar en geef aan Jeanneke door per email dat je evt. interesse hebt in zo' stempelset, dan houdt zij je op de hoogte van wat ze gaan kosten. Er zijn 2 stempels nodig voor 1 huisje (lucht, raam en deur is 1 stempel) en de rest van het huisjes is stempel 2. Die 2de stempel gaat uit een charmlapje van 5x5 inch, zoals je op dit moment zoveel ziet in de winkels.
Wij gaan ook proberen om Jeanneke naar den Dolder te krijgen op onze open dag in september met haar leuke quiltjes en patronen, dan heeft zij vast en zeker de stempels wel binnen!


Een van mijn voorkeuren van de huisjesquilts was deze, met zo'n schattig hondehuisje in het midden en die kleurtjes..... je zou dus zo weer beginnen!


Met ook een leuk verhaal erbij, naar de dubbele huisjes zijn we vergeten te zoeken ;-))


En Suzanne met haar quilt! Trots kan ze er op zijn toch??? Zo schattig die kleuren. Deze quilt hing trouwens naast die van Francoise...


Ook zo heerlijk kleurig! En ook zo'n leuke rand met bloemen eromheen. En aan de achterkant nog 12 grote huizen, voor elke maand eentje... En ook nog een kantklos huisje en een hartje voor het volgende jaar (ik heb ook 2 harten in mijn quilt zitten i.v.m. 2013 het jaar van de hartjes...).


Ik kwam ook nog oude bekenden tegen die er ook hingen, o.a. Marja Veldthuis die in den Helder woont en haar eigen huis als foto op stof in het midden van haar quilt had verwerkt, je moet er toch maar opkomen, zo wordt het zeker een persoonlijke quilt! Leuk om haar na zeker 10 jaar ook weer eens tegen te komen! Wat die huisjes toch allemaal te weeg brengen he?


Deze blauwe huisjesquilt was Alie's favoriet en niet alleen omdat die blauw was, echt niet Alie? ;-))) Maar het was wel een prachtige quilt, dat ben ik met haar eens en je krijgt toch zin om er nog eentje te maken!


Naast de Blauwe Huisjes hing een roze-rode versie, die weer heel erg in mijn smaak was ;-)


Hoe mooi is die dan?????


En ja zo kan ik wel door gaan he, maar zo onderhand zullen jullie wel huisjes genoeg hebben gezien toch? Maar eentje wil ik toch nog laten zien, want die was zo apart!!!! En zonnig....


Van tevoren wel goed uitgedacht en vanuit het midden opgebouwd, dit pracht exemplaar met een heel mooi verhaal!


Mooi toch?

Ook weer veel bijgekletst met diverse collega's en een paar lapjes gescoord voor mijn 50 tinten grijs verzameling, waar ik zomaar een heel leuk patroon voor tegenkwam. Maar daarover morgen meer (de rest van het verslag van gisteren houden jullie ook nog tegoed!).

Nu even koffie maken voor de mannen en dan alvast beginnen aan mijn 50 Tinten Grijs quilt ;-)))) lekker op de bank met de pootjes omhoog!!!

Groetjes
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten