donderdag 1 december 2011

Twisted Log Cabin, ook een leuke wiskunde oefening!

Deze week kwam Henny in de winkel voor een achterkantje voor een quiltje die ze had gemaakt. He Henny wat leuk, een twisted log cabin die hebben wij het voorjaar ook in het programma, leuke techniek en je kan er zoveel leuke kanten mee op. Zij is wiskunde lerares geweest (net gestopt met werken) en vertelde dat ze de kinderen in de klas altijd dit liet tekenen. Nooit geweten dat quilts en wiskunde zo dicht bij elkaar liggen, alhoewel wiskunde een van mij favoriete vakken was en ik er nog dagelijks veel plezier van heb wat ik op school in die lessen heb geleerd. Niet dat ik ooit op een wiskundeles zoiets mocht tekenen, maar toen mijn jongens wiskunde hadden op school was ik er al achter gekomen dat het wiskunde van toen en nu 2 verschillende dingen zijn, alhoewel mijn boeken toen wel MODERNE WISKUNDE als titel hadden :))



Henny haar creatie, die gemaakt is met een serie stofjes die heel mooi overlopen in een tint, een favoriete serie van haar van Classic Cottons. Henny zit zelf verstopt achter de quilt :)

Tot de volgende keer,
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten