zaterdag 8 december 2012

Nieuwe huisjes, hartjes en 250+ blogs al dit jaar!

Ik zag dat ik dit jaar al meer dan 250 blogs had geschreven, veel gingen er natuurlijk over de huisjes. Ik ben daar weer druk mee bezig, zeker nadat ik het blog van Francoise had gelezen over haar Sweet Hearts plannen voor 2013 en ik ga dus volgend jaar aan de hartjes. In de rechterkolom van dit blog staat nu ook een logo van de Sweet Hearts waar je op kunt klikken en dan vanzelf op het speciale blog komt over de hartjes uitdaging. Ik heb al een idee hoe ik het ga maken en in welke kleur, maar of ik ze met de machine of met de hand ga appliceren, daar ben ik nog niet helemaal uit. Morgen maar eens eentje proberen met de hand en freezer paper....

Ik heb deze week dus 13 huisjes gemaakt waarvan jullie er gisteren al 6 konden zien, hieronder nog de andere 7!


Van Dorine kreeg ik laatst 3 van deze leuke bijtjes voor mijn raampjes (eerlijk gebietst....) en hier zit dus nummer 1. Want zelfs bij mij begint de voorraad raampjes vulling op te schieten, toch eens even door mijn winkel lopen en even goed opletten, er staan er vast nog heel wat die ik zelf nog niet heb ;-)


En de groene variant, nummertje 2 dus...


En nummertje 3 (ze komen niet direkt naast elkaar te zitten hoor...). Dus Dorine, je ziet, ze zijn prima terecht gekomen!


Een huisje met naaigerei voor het raam..


En eentje met een danseres..


En een winters plaatje met een vogeltje.. zie je de sneeuw in de lucht?


Ja en met al die sneeuw kon die sneeuwman natuurlijk ook niet uitblijven! Het stofje met deze sneeuwman heb ik in de winkel en er staan nog een aantal leuke op die ik kan gebruiken..
Vandaag begonnen met rijen aan elkaar zetten, maar gelukkig was het in de winkel gezellig en drukker dan verwacht, dus ik ben niet ver gekomen. Morgen maar weer verder naaien, misschien dat ik mijzelf nog van de bank af kan krijgen om het stapeltje rijen uit de gang te halen en de rest van de rij te spelden, zodat ik morgen gelijk kan gaan naaien... Wie weet.

Ria van Kasteel kwam vandaag in de winkel om haar gewonnen presentje op te halen, schande van mij dat ik het nog niet in had ingepakt, was gisteren zo druk met naaien bezig geweest dat ik het inpakken was vergeten :-) maar ze was er zo ook heel blij mee..... Als Dorine volgende week zaterdag komt op de UFO dag, dan kan ik (en Ria) laten zien wat de verrassing was. Nu nog wat voor de Kerstverloting bedenken...

Over Kerst gesproken, vandaag was eigenlijk de workshop van Ineke: Kerstlantaarntjes maken op Ineke's Quiltcafe, maar in overleg met de dames die hadden ingeschreven en Ineke is deze verzet naar a.s. dinsdag middag van half 2 tot half 4. Dus heb je tijd en zin? Je kunt nog meedoen aan Ineke's Quiltcafe a.s. dinsdag, een gezellige middag verzekerd en je hebt weer iets leuks en nieuws voor de Kerstmis om op te hangen.... Ik hoor het graag per email als je mee wilt doen, veel meer dan vilt, bijpassend DMC garen en een snoertje met 10 kerstlichtjes heb je niet nodig (en het normale naai etuitje of je naaidoos....).
Graag tot ziens in de winkel of hier op het www..

Groetjes
Marina.

3 opmerkingen:

  1. Het mocht de pret niet drukken, zonder papiertje was het ook een geweldig kado, nogmaals bedankt.
    En het was bere gezellig.

    Lieve groeten van Ria en succes met je huisjes ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu wordt ik natuurlijk nog nieuwsgieriger naar het kado......
    Leuk om ook mijn bijtjes terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie huisjes, leuk de bijtjes en gefeliciteerd met je 250ste logje.

    BeantwoordenVerwijderen