zaterdag 8 december 2012

Sint op de bee... huisjes en hartjes!

Afgelopen woensdag had de Sint voor alle aanwezige dames opmde bee een leuke verrassing. Ze hebben een bolletje sjaaltjeswol mogen uitzoeken van de Sint, ik heb daar ook nog een foto van gemaakt....hoe moeilijk is het om uit zo'n hele bak vol te mogen kiezen? Overleg....


Janny en Yvonne hadden samen ook nog een leuke verrassing voor ons allemaal meegenomen in de vorm van een leuke gehaakte sleutelhanger, lief in een gehaakt mandje gepresenteerd...


En dit was dus het presentje! Leuk he????


Maar ook werden Janny, Alie, Yvonne en ik nog verrast met een prachtig gedicht met verrassing! Dit kwam via Joke en Sophia uit den Dolder. En leuk vogeltje die reageert op beweging kwam uit het pakje, maar het gedicht alleen al was heel erg lief en prachtig. Dames allemaal van harte bedankt voor de leuke verrassingen!


Maar natuurlijk is er ook hard gewerkt, wat dachten jullie van dit schattige gebreide vestje met gehaakte bloemen versiering (ook eentje aan de achterkant.....)? Lief he?? De maakster is Bep die er ook heel trots op was en met recht!


Sophia maakt een patroon van een vest dat scheef loopt, dat komt vanzelf, want je moet 2 verschillende breinaalden gebruiken (ik geloof nr. 6 en 10???), hoe apart is dat??? Maar het resultaat wordt wel heel leuk....


Joke haakt hieraan, vorige week samen met Yvonne zitten puzzelen hoe het moet en nu al zo ver, een mooie omslagdoek en er komt een bijzondere kraag op.


Dit aparte garen dus, ben zo benieuwd naar het resultaat!


Er werd ook weer druk sokken gebreid, wat een leuk effekt geeft dit garen toch... En je krijgt er heerlijke warme voeten van, die heb je nu wel nodig in NL.


Annie haakt stug verder aan haar breitas, maar heeft ook weer iets anders in de maak hoor.


Het kussenovertrek met de sneeuwman erop groeit ook al heel snel bij Ton, die is zeker af voor de Kerstmis Ton kennende!


Leuke kerstkransjes van Yvonne....


En een nieuwe pannelap, herkennen jullie die nog van afgelopen maandag? Toen had Janny er 2 gekregen van de Sint en die waren ook heel geschikt als hoofddeksel ;-) deze is in een andere kleur gehaakt door Yvonne en iets minder Kerst...


Er wordt ook weer een mooie omslagdoek gehaakt....


En ik? Zit ook niet helemaal stil hoor, hier zijn weer 6 nieuwe huizen van de 13 (!!) die ik deze week heb gemaakt. Loop nog wel een beetje achter, maar niet zo heel veel meer, ik heb net vanavond huis 331 genaaid tijdens de halve finale van de Voice of Holland! Net als de coaches kijk ik niet zoveel naar het programma, maar luister ik het meest ;-) want die huizenquilt wil ik graag snel afmaken nu. Ik wil op 1 januari graag beginnen met de uitdaging van Francoise van de Quilterij, lees er maar eens over op haar speciale blog http://www.sweetheartsquiltsandmore.blogspot.com
Doen jullie ook mee? Iedere dag zo'n leuk hartje maken? Het levert vast weer hele leuke quilts en nieuwe contacten op!!!! Het patroon staat er ook al op (gratis!).
Groetjes
Marina.

1 opmerking:

  1. Wat een gezellige en leuke bee hebben jullie gehad. Leuk al die cadeautjes en prachtige projecten.

    BeantwoordenVerwijderen