vrijdag 21 december 2012

Voice Kids, huizen en hartjes!

De Voice Kids en huizen bouwen, ook dat gaat prima samen! Weer genoten van de muziek en speciaal Anne die achter de piano zat en zong heeft mij echt geraakt. En hoe blij ze was toen ze hoorde dat ALLE stoelen voor haar gedraaid waren! Heerlijk om dat te zien en hoeveel lef moet je hebben op die leeftijd om daar te gaan spelen en zingen. Ik kijk echt weer naar de vrijdagavonden uit en als ik strakjes geen huizen meer heb om te bouwen ;-) dan ga ik lekker door met de hartjes of andere projekten, nog genoeg plannen.

Het lijkt erop dat ook dit keer de wereld niet vergaat, dus jullie kunnen allemaal morgen nog aankomen in de winkel om van de opruiming te genieten en om alvast wat stofjes aan te schaffen voor 2013!!


Huis 348 met een dak en raampje die ik deze week kreeg van Claartje voor mijn hartjes. Ik haalde 2 hartjes uit de lapjes en had nog stukjes over voor dit huisje, de paardjes voor het raam geven mij een Ikea gevoel, waarom? Ze hebben wat zweeds voor mij, ook al is het duitse Westfalen stof!


Huis 349 heeft een heel mooi spinneweb voor het raam met rode spinnetjes...


Herkennen jullie het eendje van huis 350? Een paar huizen terug woont familie van dit eendekuikentje.


Huis 351 heeft weer zweedse paardjes...., nu kleintjes! Super stofje Claartje ;-)


In huis 352 woont een hondje die de krant al uit de brievenbus heeft gehaald voor het baasje.


En huis 353 heeft een heel aparte spin voor het raam hangen, die blijkbaar op snoepjes valt!

Dat waren weer de huisjes van donderdag- en vrijdagavond, nog 13 te gaan en dan nog een paar inhaalhuisjes geloof ik. Maar dat zie ik vanzelf als ik weer aan elkaar ga naaien en straten af ga maken. Maar dat moet met mijn Pfaff naaimachine vanwege de naadtoeslag, dus dat wordt naaimachines verwisselen hier op het kamertje.

En tussendoor strijk ik lekker hartjes en plak ik ze om het freezerpaper. Heerlijk voorbereidend werkje.... Heb al 25 hartjes klaar op de kastdeur hangen en ik geniet iedere keer weer als ik ernaar kijk, een leuk vooruitzicht voor 2013 al die hartjes naaien en het leuke is dus dat ik al kan ruilen..... Ben nu aan het lapjes snijden voor Claartje die deze week al in de winkel kwam met heerlijke lapjes in rood en roze. Ik ga echt een rood-roze-witte quilt maken met de hartjes, iets wat ik al langer van plan was, maar nu echt ga doen. Ik verzamel al een tijdje leuke en lieve lapjes in rood met wit (en andersom) en daar komt dus ook wat roze tussen! Een echte meidenquilt voor een jongensmoeder ;-)

Wie weet tot morgen (en volgende week vrijdag en zaterdag zijn we ook nog open!) en anders alvast een fijn weekeinde!

Groetjes
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten