dinsdag 17 april 2012

Bee en nieuwe huisjes en bomen.

Gisteravond was er weer bee en er werd heel hard gewerkt! Kijk maar eens mee:


Waar is Joke dan zo hard mee aan het werk? Nou met leuke batikstroken en daar maakt ze met de hand dit mee:


Log cabin blokken en ze heeft er al meer dan 50! En allemaal lekkere vrolijke kleurtjes die over zijn van een vorige quilt.



Ton zit naast haar druk te naaien aan haar quilt met zeshoeken en 'droppen' ertussen, heel mooi rustig van kleur met allemaal beige tinten met een heel klein beetje rood erin.


Hieraan zit Marianne te quilten, hoe die eruit ziet? Nou zo ....


Mooi met al die kleurtjes he? En dan te bedenken dat deze quilt al een tijdje lag te wachten totdat ze het weer oppakte om verder te quilten.



Marga werkte gisteren aan haar zeshoeken quilt, schiet lekker op deze quilt, nog een aantal stukken aan de rand.


En dit zijn de huisjes van Mieke, die is zo ongeveer bij met een huisje per dag! Hier tot en met 14 april.


Ze was de huisjes van april aan het aannaaien..... Zie je de boom van April al staan?



Wat een verschil in maat, bovenaan een blok van mijn huizen (28-56) en onderaan een stuk van de van Mieke, de mijne lijken wel reuzen met hun 10 cm tot opzichte van die van Mieke van 7,5 cm.



Mijn huis van zaterdag, lief konijn en gewoon een lekker zachte kleurtjes huisje.


Mijn zondag huisje met een lappenpop in de deuropening en de koffie staat al klaar, de foto's zijn niet al te scherp geworden zie ik nu, sorry! En inmiddels hebben ze ook een strijkbout gezien en zijn een stuk strakker geworden.


En een Garfield huis voor maandag... Dat vogeltje zit daar heel erg gevaarlijk zo voor het raam, want Garfield houdt wel van vogeltjes ( en alles wat ook maar eetbaar is .....). Garfield stofje uit mijn winkel en de rest zijn allemaal oude restjes op het vogeltje na, die heb ik gekregen op de vorige huisjesdag!


Vandaag even geen nieuw huisje gemaakt, maar de dag is nog niet om ;-)



Maar dus wel met bomen begonnen, naaldbomen en daarboven een boom die lijkt op de grote beuk die mijn vader op het tuincentrum heeft staan en waar hij altijd graag onder zit op een bankje. De beuk is meer dan 100 jaar oud en zijn trots!
Er moeten nog heel wat bomen bijgemaakt worden, maar het begin is er in ieder geval!
Morgen is er weer brei- en haakochtend, dolle boel dus met allemaal leuke dingen die er gemaakt worden, ik ga maar weer eens aan de bomen!
Groetjes
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten