donderdag 12 april 2012

Gelukt!

Vandaag nog geen nieuw huisje, maar ben er wel druk mee bezig ..... straten aftekenen en aannaaien, nieuwe tussenstrookjes maken ... Tornen tornen tornen ... uithalen dus dat eerste stuk! De eerste rij is er inmiddels af en ik heb de tussenstrookjes weer netjes vastgezet, dus daar kan weer een straat aan vast gemaakt worden. Verder maak ik ook al mijn losse blokjes tot straten of hoekjes die nog verder gemaakt kunnen worden, heb ook een stukje kinderboerderij inmiddels en een heel verjaardags-straatje, die ligt al in de winkel, daar is weer veel nieuws te zien op huisjes gebied!

Maar ik ben vandaag ook druk geweest hoor, vanochtend eerst naar Nieuwegein (nee ik heb geen Audi en was er pas om 10 uur!) om nieuwe tasjes te halen en spuitbussen met perslucht voor mijn longarm. Helaas hebben ze onze bekende tulpentassen niet meer, maar ik heb nieuwe leuke (vind ik tenminste) tulpentassen!
Voordat ik naar Nieuwegein ging was ik nog even op het tuincentrum van mijn vader en broer, bakkie halen! Dat was echt veel te lang terug, even gekletst met mijn moeder en haar ook verteld dat een quilt van haar dit najaar in een tijdschrift komt te staan, wordt ze toch nog beroemd ;-))

Maar toen.... eerst de achterstof strijken van de quilt die gequilt moest worden vandaag, want ja ..... belofte maakt schuld he Clara? Die achterkant stoffen die extra breed zijn, zijn vaak heel erg gekreukt, zeker als ze ook nog in een tas hebben gezeten! Maar ik ben er weer doorheen gekomen en toen konden de onderdelen van de quilt weer op mijn APQS machine gespannen worden. En dan lekker quilten, een lekker muziekje aan (lekker hard...... niemand die er last van heeft als ik alleen in de winkel ben helemaal achterin! Dit keer was het Boney M, dat quilt lekker hoor!).
Je snapt, zo kom ik de dag wel door!
De quilt is zover klaar, moet nog even een paar draadjes afhechten en dan mag Clara de rest doen!
Clara alvast een voorproefje:






Er zit wol tussen deze quilt, mijn favoriete vulling! Het bolt lekker op, is lekker fluffy en het is heerlijk licht en zacht om onder te liggen. Super voor op de bank of op je bed. En het zijn ook van die lekkere warme kleuren waar deze quilt van gemaakt is, helaas moet ik er weer afscheid van nemen!

Groetjes en tot de volgende keer,
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marina,
    Fijn dat ie zover af is, heb ik tenminste iets voor de show and tell a.s. maandag op Texel. Het ziet er zo op de foto's al prachtig uit, dus kan haast niet wachten tot zaterdag!
    Fijne avond nog!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi marina wat is hij mooi geworden en ik zal hem wel bewonderen op Texel. Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen