dinsdag 10 april 2012

Straten aanleggen en een schoolreisje!

Een schoolreisje? Ja! Atie kwam vandaag in de winkel met haar huisjes, eigenlijk zou ze er maar eentje per week maken, maar het is zo leuk... dus heeft ze er inmiddels al heel wat meer dan we weken hebben dit jaar.
Ze vertelde over haar huisjes, de laatste rij in haar quilt in aanbouw is een schoolreisje, kijk maar:


In dit huisje staat de schoolbus al klaar, de wijze uil is de bovenmeester die alles in de garen houdt (op het dak zit hij) en ze gaan naar de dierentuin! Het volgende huis heeft een giraffe en zo komen er heel wat huizen met dieren achter elkaar. De tussenstroken zijn warm maisgeel en zitten nog gespeldt hoor, dus daarom ziet het er een beetje bochtig uit op deze foto :-) Verderop is ook de juf nog te zien met allerlei lekkers en drinken.... Het is echt een leuk verhaaltje om te zien, een echt stripverhaal dus.



Hier is haar quiltje tot nu toe, haar huizen zijn 15 cm en de ramen zijn lekker groot en niet allemaal even groot, want dat zijn ze in normale huizen toch ook niet?
Ik vond het heel erg leuk om te zien hoever je al bent Atie! Super!

Ja en ik hoor jullie wel denken .... en jouw huizen dan? Ik ben druk geweest met uithalen van straten en opnieuw naaien van die straten, ze zaten niet naar mijn zin met die kleine blokjes ertussen. Nu heb ik een deel van 28 huisjes gemaakt zonder die kleine tussenblokjes die niet willen zoals ik wil... Zo is mijn tweede set van 28 huizen (dus huis 29-56) van dit jaar.


Dat ziet er een stuk beter uit dan mijn eerste deel van 28 (huis 1-28), kijk maar die zie je hier:


Misschien op de foto niet, maar ik vind het zo een stuk beter. Dat die kleine vierkantjes niet zo strak zitten als ik wil, dat irriteert me mateloos! Tja, ik ben een zeur op dat gebied, het moet goed zitten. Ga het morgen in de groep gooien en dan moet ik dit laatste blok ook uithalen he... maar ja, als het maar naar mijn zin zit, want ik doe er toch een jaar over om al die blokjes te naaien en dan hoop ik er nog heel lang tegenaan te kunnen kijken in de winkel in het leslokaal, want een plek heb ik er al voor op het oog, het wordt nl. wel een joekel van een quilt!

Er komen 3 van dit soort delen naast elkaar in de quilt en er komen 5 delen onder elkaar, dus ik kan nog even vooruit, het deel met de vierkantjes is dus deel 1 en het 2e deel komt ernaast te zitten, vandaar dat er aan de linkerkant geen strook zit.

En ik ga verder met rijen naaien, heb al een straat dierentuin klaar, dat wordt een heel groot stuk denk ik en die wil ik ergens middenin de quilt verwerken EN ik ben bezig met mijn verjaardagsstraat!
Wordt vervolgd ....
Marina.

1 opmerking: