woensdag 4 april 2012

Breien en haken is fun!

Vanochtend was er weer brei- en haakbee in den Dolder, niet iedereen was er vanwege de vakanties, maar het was wel heel erg gezellig. Er werd hard gewerkt aan sokken:


Ton is al een echte pro en sokken breien doet ze op de hollandse wijze: met 4 lange naalden!



Monique is het sokken breien aan het leren, de laatste fase: de teen! Ze is heel enthousiast en heeft een aantal sokken tegelijk op de naalden staan. Ik denk dat zij voor de Pasen zeker 4 sokken af heeft!


Hier is haar sok nog niet helemaal af (het huiswerk was tot de teen), maar ze heeft wel allebei haar sokken gemaakt tot de teen. Ze heeft ze nu vast al aan!


Dit zijn de sokken die Janny maakte met Regia Kaffe Fassett garen, laten wij nu deze maand Kaffe Fassett stoffen hebben in onze stoffenclub! Vanmiddag was Janny ze aan het oprollen en ze lagen dichtbij deze mooie sokken. En raadt eens? Dezelfde kleuren als onze stofjes! Volgens mij zijn dit al het vierde paar dat ze maakte dit jaar, ze is dus eigenlijk al klaar met haar april sokken! Janny doet samen met mij aan de uitdaging om minimaal 1 paar sokken te maken per maand.
Janny heeft ook voor mij een heel lief babydekentje gehaakt voor de winkel, maar helaas ..... De batterijen van mijn fototoestel waren op (stom, want ik had geen reserve bij me!). Gelukkig komt ze vrijdag weer met de bee en neemt ze hopen
Ijk weer haar nieuwe deken mee die ze aan het haken is, want die was ook zo enorm leuk! Het babydekentje ligt in de winkel, dus die kan ik morgen fotograferen als ik weer nieuwe batterijen heb!



Dit is mijn nieuwe huisje, lekker vrolijk met een felgroen dakje van een lapje die ik kreeg van de moeder van Willy voor mijn verjaardag, verder zijn het restjes en de dieren komen van een lapje uit mijn eigen winkel die een aantal dieren erop heeft staan die bruikbaar zijn.

Gisteravond heb ik de hele avond aan de administratie gewerkt, gelukkig ben ik nu helemaal bij voor dit jaar. Maar helaas moet ik nu veel tijd gaan besteden aan het controleren van de oude administratie voordat deze naar de accountant gaat voor de jaarrekening, de komende weken gaat het voor mij niet lukken om iedere dag een huis op te leveren. Ik hoop dat wel weer in te halen. En de huizen die ik wel maak, laat ik zeker zien.

Denken jullie nog aan de trekking van a.s. Zondag? Ik heb iets heel leuks en nieuws voor de winnaar! De trekking is onder alle mensen die zich aan hebben gemeld als volger en vanaf volgende maand is er iedere eerste van de maand een verloting.
Ik ga nog even verder haken aan mijn sprei en naaien aan mijn volgende huis, vandaag genoeg administratie gedaan ...

Groetjes
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten