zondag 13 mei 2012

Beloofd is beloofd!


Gisteren beloofde ik om deze foto op mijn blog te zetten dit weekeinde. De WIP waar ik regelmatig een stukje aan naai:


De top is een beetje gekreukeld, maar het zijn allemaal restlapjes (minimaal 10x10 cm) en daarvan maak ik op de engelse methode hexagons van 1,5 inch. Het is een heerlijk werkje en je hoeft er niet bij na te denken , dus prima voor vakantie of 's avonds bij de tv. Deze ligt dus naast de bank in een doosje met een hele stapel vers gelijmde hexagons die er nog aangenaaid moeten worden. Het verveelt niet snel, want er zijn zoveel verschillende lapjes in verwerkt!
Een close-up:


Veel oude lapjes, gekregen lapjes, soms weer een hele nieuwe die gewoon te leuk is en er niet in mag ontbreken :-)
Pas kreeg ik van Alice nog een stapeltje geregen en gelijmde hexagons, die konden er zo aan genaaid worden en dat gaf me weer de stimulans om er weer aan te werken. Het zijn zo van die werkjes die je op kan pakken wanneer je wilt en als je het oppakt gewoon er verder aan kan gaan naaien. Helaas heb ik boven ook nog wel wat versies liggen van UFO hexagon quilts, maar die komen vast ook nog wel eens af.

Ik heb al heel wat hexagon quilts gemaakt in mijn leven, de meeste liggen in de winkel of hangen daar te pronken. Eentje heb ik zelfs na 11 jaar afgemaakt, maar daarover later eens meer.

Een fijne Moederdag nog gewenst allemaal
Groetjes
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk.
    Ik heb een grote 2-persoons sprei op deze manier gemaakt.
    3 vakanties is het meegeweest !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van mij gaan ook de hele wereld over, als hexagon kom je nog eens ergens :-)

      Verwijderen