woensdag 2 mei 2012

Gezellig ochtendje

Vanochtend was het weer reuze gezellig met de brei- en haakgroep in den Dolder. Er wordt hard gewerkt door iedereen en inmiddels zijn de bloemen van Tom van vorige week al uitgegroeid tot een aardif stukje omslagdoek, kijk maar mee:


Even voor de show omgedaan voor ons, hier wordt er hard aan gewerkt:


Yvonne is druk bezig met haar restjesdeken die ik vorige week liet zien, maar vandaag wou ze even weten hoe die kleine hiel ook alweer in elkaar zat die wij altijd maken, de schuine hiel. Ze kan weer verder met haar sok in ieder geval!





Achteraan zit Rika die ook met dezelfde bloemen bezig is als Ton (van de omslagdoek) en vooraan zit Jolanda die vandaag met een granny square deken aan het haken was.
Ook aan de overkant zaten nog diverse druk werkende dames, maar die had ik vorige week ook op de foto gezet :-)
En er werd weer heel druk gebreid en nieuwe dingen uitgeprobeert, maar hierover de volgende week weer meer.
Zelf was ik ook tussendoor aan het haken van een granny square kussen, zodra die af is maak ik er een foto van.


Deze deken is vandaag van eigenaar verandert, ik heb die gemaakt voor de pasgeboren dochter van onze turkse patatwinkel eigenaar, die de mooie naam Aleyna heeft meegekregen bij haar geboorte. Ik hoop dat ze er heel veel plezier aan zal beleven als speelkleed of knuffeldeken, want de deken is helemaal van flanelstofjes gemaakt. Ik ben benieuwd wat de vader en moeder van dit kleintje er van vinden (ik heb het afgegeven en het pakje gaar natuurlijk mee naar huis, waar ze het dan samen uit zullen pakken, maar haar papa was wel heel erg nieuwsgierig!). Je ziet het niet zo goed op de foto, maar de donkerroze stof in het midden van de blokken en de rand hebben lieve uiltjes als print!

Nu ga ik even druk aan de slag om de workshops voor het najaar van Ineke op het internet te zetten, zodat Randy er nog even foto's bij kan plaatsen.
O.a. deze prachtige quilt:


De Lensquilt, die ziet er heel erg moeilijk uit, maar het is eigenlijk een hele uitgekiende methode van naaien met een soort log cabin blokken in allerlei variaties. Deze cursus zit zelfs al bijna vol! Geen wonder he met zo'n prachtig voorbeeld?


En deze prachtige quilt naar een ontwerp van Lynette Anderson? Deze prachtige winter/kerst quilt is gedeeltelijk applicatie en ook borduurwerk.
Wat we verder nog voor cursussen krijgen? Kijk maar op onze website over een dagje of 2 dan staat het meeste voor het volgende seizoen er wel op!

Groetjes,
Marina.

3 opmerkingen:

  1. Marga Maijoor2 mei 2012 om 20:56

    Hallo Marina,
    Heb weer even je blog gelezen en ik ben weer helemaal bij. Maandag a.s kom ik niet op de Bee. Emmy gaat je wel vertellen waarom niet. Groet Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer allemaal gezellig en leuk uit.
    Enne meld mij maar aan voor de quiltcafe's en de kerstquilt van Ineke. Zal het op 2 juni wel bij je regelen. Groetjes en leve het hexagon virus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om bij jouw ook oranje huisjes te zien, en wat een prachtige stofjes zijn er weer binnen vooral die lekkere felle kleurtjes.

    Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen