donderdag 10 mei 2012

Nog een oudje!

Gisteren heb ik het beloofd, vandaag nog een oudje!


Dit is een stuk van ook een UFO of is het toch een WIP?
Voor wie de kreten niet kent: UFO is Unfinished Object, dus niets met de marsmannetjes te maken :-) en een WIP is een Work In Progress en ja ik heb van de week alweer 2 molentjes gemaakt, dus het valt in de WIP categorie! Nu moet het nog afgemaakt worden, lijkt me een leuk werkje voor de maandag bees en de vakantie! Want als ik deze WIP zie, dan word ik er gelijk vrolijk van en dat is maar goed ook, want mijn lijf werkt niet echt mee...

En ik heb een doos vol met getekende en geknipte blokjes erbij gevonden, dus ik kan weer lekker vooruit. Het is natuurlijk wel een heftige quilt. Mijn moeder startte destijds ook zo'n quilt, maar dan alleen met Thimbleberries stofjes en die maakte ik af voor haar 70e verjaardag, wat ook alweer bijna 2 jaar geleden is! Maar na die quilt afgemaakt te hebben, had ik niet zo'n zin in nog eens een quilt af te maken in hetzelfde patroon. Ik zal die quilt eens op de foto zetten als ik bij haar aan ga, misschien zondag wel, tenslotte is het dan moederdag :-)

Het leuke aan deze quilt is het gevoel dat je krijgt bij de lapjes die je gebruikt, dat is weer een feest van herkenning. Oh ja, die heb ik ook nog in de kast liggen of in de winkel gehad. Dat vind ik altijd leuk! Hebben jullie ook zoveel van die onafgemaakte projekten liggen of ben ik de enige die er echt heel veel heeft? Wil echt niet weten hoeveel hoor en ik weet zeker dat ik er nog heel veel tegenkom als ik strakjes mijn eigen naaikamer krijg, want dan moeten al die bakken van de ene kamer naar de kamer ernaast gebracht worden. Dat gaat een spannende zomer worden hoor ....

Groetjes
Marina.

6 opmerkingen:

  1. MARINA, DOE EEN BEETJE RUSTIG AAN MET DAT LIJF VAN JOUW... hOE NOEM JE TROUWENS EEN QUILT DIE ALLEEN IN JE GEDACHTEN BESTAAT, MAAR WAAR JE WEL ALLE LAPJES AL VOOR GEKOCHT/VERZAMELD HEBT??? Ik denk aan een whishty,( whishfull thinking.) Is dat een term die we kunnen invoeren? groetjes, Atie Trienen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die molentjes zijn ook leuk.

    Atie, dat is een WIM wil ik maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou... je bent echt de enige niet, hoor Marina. Vorig jaar kwam ik met gemak aan 14 onafgemaakte quilts en ik ben bang dat het er alleen maar giga vermeerderd is.
    Tijdens mijn opruimdag zondag zal ik er maar weer eens een inventarisatie van maken en het resultaat eerlijk op mijn blog vermelden.In ieder geval weet ik nu al dat ik bendes vulling nodig heb, dus hou maar even wat dunne vulling voor me over (kan ik zaterdga tenminste een voorraadje inslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee hoor je bent echt de enige niet met veel wip ,s en ufo projecten, maar ja het is ook zo leuk om weer aan iets nieuws te beginnen.
    Groetjes en denk een beetje om jezelf. Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee hoor je bent echt de enige niet met veel wip ,s en ufo projecten, maar ja het is ook zo leuk om weer aan iets nieuws te beginnen.
    Groetjes en denk een beetje om jezelf. Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk hebben we allemaal uffo's liggen, vorig jaar had ik er aardig wat weggewerkt, maar dit jaar zijn er toch weer een paar bijgekomen. Laten we maar zeggen dat het gezond is hahaha... Als het goed is komt er deze week weer een einde aan eentje van 10 jaar geleden, moet lukken met een extra vrije dag.

    Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen