zaterdag 19 mei 2012

Met de billen bloot ....

Dat is het wel, want zoals beloofd de UFO die bij de randen hoort die ik al eerder liet zien. En het verhaal erachter!
Want waarom is die quilt niet af? NOG niet ....


Dit is de kleine zeshoekjes quilt, klein wat betreft de maat van de zeshoekjes, ze zijn de 1/2 inch maat, dus best klein. De quilt zelf is nu groot genoeg om mijn man erachter te verbergen voor de foto :-) Het patroon komt uit een australisch tijdschrift die ik las toen mijn echtgenoot in Australie was. Toeval? Ik weet het niet, maar ik was wel gelijk weg van deze quilt. Volgens het patroon heb je 10 meter achtergrondstof nodig en ik geloof het gelijk!
En die achtergrondstof is nu juist het probleem!
Want ik had een eigen rol apart liggen in het magazijn en die werd tijdens mijn vakantie verkocht door de vriendin van Randy, ja wist zij veel? Nou ja, dan bestellen we maar weer een nieuwe rol, maar het was al eerder gebleken dat dit een speciale kleur was, veel lichter dan die kleur normaal is.... De rol was al eerder op gegaan en toen kwamen we daarachter, dus vandaar die speciale rol in het magazijn :-)


Dit is de quilt, maar nu binnen gefotografeerd, je kunt zien hoever ik dus ben, een paar duizend zeshoekjes aan elkaar dus, uren en uren werk! Nu heb ik bedacht dat die brede witte rand aan de bovenkant eraf gaat en gelijk na de tweede zalmroze rand ik de gemengde rand ga maken, voorzichtig dus die kleine zeshoekjes eraf tornen en dat met je zonnebril op! Onder een bureaulamp dus en stukje voor stukje. Daar ben ik dus wel even mee bezig! Intussen naai ik verder aan de onderkant. De quilt is vanavond wel weer gegroeid. Ik hoop echt dat deze schat ooit nog eens af komt, hij ligt in ieder geval wel weer in de kamer (vindt manlief niet zo leuk, maar ja...).


En dit zijn dus die randen die er nog omheen moeten en nog moeten groeien!


Ook daar moet dus het wit af, zodat ik hoop dat ik genoeg heb om de quilt op de aangepaste manier af te kunnen maken en intussen bestel ik regelmatig een nieuwe rol kleur SNOW in de hoop dat ik weer genoeg stof krijg om lekker verder te kunnen gaan.
Wie weet, maar ik kan nu wel voorlopig eraan verder werken, met zonnebril en onder de sterke lamp :-) zie je me al zitten?
Prettig weekeinde,
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt wordt dit, goed plan om die witte rand te laten vervallen want die gekleurde rand is heel mooi.

    Groetjes en succes, Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, dat is erg zeg, een nachtmerrie voor de meeste quiltsters, hoop dat het toch nog allemaal goed komt, wel veel extra werk op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen