maandag 23 juli 2012

Groetjes uit New England

Gisteravond nog in New York, nu in New England! Een stuk van de USA waar ik nog nooit eerder ben geweest en wat ik wel kan waarderen! Schattige houten huisjes met verandas en heel veel bomen, en veel groen dus! Hoop nog wat van die huisjes op de foto te kunne zetten, maar dat is niet zo handig als je rijdt....
Vanochtend uit New York vertrokken met onze mooie huurauto:


Eentje die ik in NL niet kan betalen, maar hier is het een hele leuke auto om wat langere stukken mee te rijden! Een Ford Explorer, dus een amerikaanse auto en hij rijdt heel lekker. Zoals alle amerikanen is het een automaat met een lekkere zware motor erin en de benzine hoor je bijna weglopen :-) als je even gas geeft, zuinig rijden kennen ze hier echt niet hoor! Hij komt, net als wij niet uit New York, maar uit Virginia en heeft een aparte combinatie van letters in het kenteken.


Ook zoiets gezien? Een X en een W... Niet echt de meest voorkomende letters, wel handig als je je auto moet terugvinden op een parkeerplaats toch? Het scheelt ook wel dat wij niet naar Virginia gaan, dus hij is altijd out-of-state!

Vandaag stonden er 2 quiltwinkels onderweg op het progamma, ja ook op zondag zijn de meeste quiltwinkels hier open! Maar eerst onderweg een bakje koffie doen, voor mij een hot-chocolate met slagroom, tenslotte ben ik wel op vakantie :)



Het was lekker vertoeven op het terrasje en er was zelfs een plekje voor ons twee, Ad in de zon en ik in de schaduw....zoals we het allebei het liefste hebben.

Na een eind te hebben gereden (mijl of 80) zouden we de eerste quiltwinkel bezoeken, maar die waren dus op vakantie. Nu spit ik de websites van de te bezoeken winkels altijd van tevoren door, maar niets over vakantie dus...daar rij je dan zo'n eind voor om.

Onderweg kwamen we een JoAnns tegen, dat was een pleister op de wond. En gelukkig was de tweede winkel in Berlin wel open en er stond een hele aardige mevrouw in die mij hielp! Dus mijn dag was ook weer goed...wat leuke FQ lapjes gescoord van jaren 30 stofjes en een paar leuke patronen, Alie maak je borst maar nat, heb nu al een leuk patroontje gevonden!!!

Net voor ons hotel kwam ik nog een Michaels tegen, dus daar ook even doorgelopen voor o.a. een paar stempels.
We hebben weer op een terrasje gegeten, net als gisteren in NY city, maar nu dus in Hartford, Connecticut!
Lekker gegeten en nu even op het bed hangen of op de stoel zitten en kijken wat ik precies heb gekocht :)

De foto van gisteravond krijg ik niet van mijj telefoon, dus dat weet ik ook weer.... Dat werkt dus niet, alleen foto's maken met mijn fototoestel dus!

Groetjes
Marina.

P.S. Amerikanen blijven rare mensen, wat dacht je van:
FROZEN HOT Chocolate? Nou niks HOT dus, gewoon bevroren chocolade melk, wel lekker...
Of :
ESPRESSO zonder caffeine????? Waarom zou je anders een espresso nemen???
Er zullen er wel meer volgen, want dit land heeft zo zijn eigenaardigheden....

3 opmerkingen:

  1. Dag Marina,

    Geweldig om je vakantieavonturen te kunnen volgen en zo meer te weten over de (eigen)aardigheden van Amerika. Heel veel plezier!

    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van je reis in Amerika. Wat een belevenis, daar kan ik alleen maar van dromen. Heel veel plezier verder, en ik blijf je volgen.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marina,
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik zie dat je elke minuut zit te genieten. Lekker zo doorgaan hoor. Ik blijf je volgen. Dikke kus van Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen