vrijdag 27 juli 2012

Quiltwinkels en Boston MA

Vandaag (woensdag 25-7) vertrokken van Cape Cod, vanaf Provincetown dat op het puntje ligt, onderweg kwamen we dit schattige koffietentje tegen, want we reden de toeristische route door alle dorpjes heen.


Lief he en weet je wat er naast onze auto stond? Deze Thunderbird.....prachtig opgeknapt! De auto achter de Thunderbird op de onderste foto is van ons voor 2 weken :-)





Nog even een klein stukje omgereden, want het zat me toch niet lekker met die kleine schaartjes en we kwamen toch nog in de buurt, want op het eiland zijn er eigenlijk maar 2 wegen...eentje heen en eentje terug en dan een touristische versie van beide wegen. De dame daar waren heel blij me weer te zien of ik nog op de foto wou voor hun winkelblog.... nou liever niet, ik hou niet zo op foto's...maar goed. Ik moet morgen maar een kijken hoe ik er op sta, dan zal ik het jullie ook vertellen ;-)


De volgende winkel op weg naar Boston was weer op het vaste land, Quilters Stash in North Attleboro. Een leuke winkel, mooi stoffen, heel veel batikstoffen en prachtige voorbeelden door de winkel heen, die was weer opgebouwd in kamertjes, zoals je hier veel ziet.


Links en rechts en naar achteren toe, allemaal batiks!


Hier ook, zien jullie die rollen op de grond staan....dat komt ook hier in veel winkels voor, niet alleen bij mij :-)


Lesruimte met mooie quilts aan de wanden.


Mer doorkijkje naar die achterkamer met de batiks.


Kinderstoffen/plaatjes...


Patronenwand ...


Speciaal plaatje voor Alie..... ;-))))


Kasten met stoffen op kleur ....


En 2 stoelen voor de mannen, koffie krijg je hier niet hoor, dat kennen ze niet. Je mag als meereizende man blij zijn dat je koel kunt zitten, de mijne dus niet he, die blijft lekker buiten in de zon een boek lezen. Dat boek komt een heel stuk uit met al die winkels van mij ;-)
De eigenaresse was op vakantie, waar kennen we dat van? Maar de dame in de winkel was heel erg aardig....


Door via Franklin MA naar Boston, volgens internet had Franklin zelfs 2 winkels....maar de eerste was enorm groot in een treinstation (oud en ongezellig) en het personeel keek niet op of neer, dus daar was ik snel weer weg.... Maar hier bij Emma's Quilt Cupboard was het wel heel gezellig en het was een ECHTE quiltwinkel met prima keuze, kijk maar even mee...


Zo kom je binnen en kijk je in de winkel ...


Civil War stofjes met bijpassende patronen bovenop de kasten.


Jaren 30 stoffen, heel mooi op kleur en veel....


Stoffen op kleur ...


Nog een doorkijkje....
Echt een betere keuze dan die andere winkel in Franklin die ik dus heel snel weer uit was en geen foto's van maakte.

Onderweg verder nog gestopt bij een OUTLET, Levis broeken gekocht voor Lenart en Ad en een hele stapel overhemden voor Ad bij Vanheusden, een NL naam, maar amerikaanse keten met overhemden en stropdassen winkels (tegenwoordig hebben ze zelfs dameskleding erbij, maar NIET in mijn maatje ++).

Dit bericht wordt later gepost, want we hebben hier in Boston GEEN WiFi, want ja... het is een duurder hotel middenin de stad en dan kan je WiFi gratis wel vergeten, alleen betaald per 24 uur. Morgen maar ergens koffie drinken MET gratis WiFi, dat is hier wel steeds normaler, want ja.... als de ene koffiewinkel dat doet, dan doet de rest het ook!

Morgen blijven we in Boston en gaan we Whale Watchen op een boot! Zal wel frisjes zijn, maar vast erg mooi en ik hoef voor de verandering eens NIET te rijden...
Misschien ga ik nog naar de quiltwinkel hier in de stad, maar weet dat niet zeker. Het is een moderne winkel volgens hun website, hoop dat het iets is, vaak vallen die 'NOT YOUR GRANDMOTHERS QUILTSHOP' heel erg tegen hier.

Groetjes
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten