donderdag 5 juli 2012

Haakvirus op de bee!

Op onze wekelijkse brei- en haakbee op de woensdagochtend is er een virus losgebarsten, nl. het haakvirus!
Janny kwam van vakantie met een mooie gehaakte driehoeksjaal, simpel van patroon, maar wij waren allemaal verliefd!


De sjaal van Janny, de wol is sokkenwol die gestreept opbreidt, maar als je het haakt ziet het er heel anders uit zoals je ziet.


Dit is de sjaal van Yvonne in wording, lila met roze, creme en geel.


Alice met haar sjaal in wording: chocoladebruin, 2 kleuren roze en groen.


Alie met haar sjaal in wording: div. kleuren blauw.


Janny met mijn sjaal in wording, lichtblauw, creme en bruintinten.
Ook is Janny zelf weer een nieuwe sjaal gestart, maar die heb ik helaas niet op de foto gezet, die komt vast volgende week wel weer. En ook maakte zij een mini exemplaar voor Bep, die zelf ook allerlei poppenhuis dingetjes maakt. Bep gaat er een bijpassend beertje bijmaken, dus die zien we ook nog wel eens langskomen hier op het blog.
Maar we zijn niet alleen met sjaals bezig hoor, er worden ook veel granny squares gehaakt, kijk maar eens bij Rika:


Druk bezig is ze hier met de vierkantjes. En ze had haar tas bij zich om te showen ....


Ook vierkantjes, net als de tas die Yvonne al maakte van een patroon uit de Simply Haken. Binnenkant van de tas is een van mijn favoriete stofjes: uiltjes!
Super gemaakt Rika!


En deze maakte Yvonne voor Alie om mee te nemen voor de bazaar van de kerk. Ik denk dat deze tissuedoos heel snel wordt verkocht, wat denken jullie?


En ja, behalve haken heb ik dus ook een huisje genaaid tussen de bedrijven door.
Een vrolijk huisje met een grappige inktvis.
Een produktief dagje hier in den Dolder.
Tot ziens,
Marina.

5 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er allemaal gezellig uit zo! Is er nog plaats op die bee??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marina, Wat een leuke stola/sjaal! Kan ik het patroon ergens verkrijgen/zoeken/ kopen? Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal Janny vragen of ze het op papier heeft staan, anders zal ik zelf proberen het op papier te zetten, maar het is helemaal niet moeilijk!
    Groetjes
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk al die gehaakte omslagdoeken, echt nostalgisch. Na september kan ik mijn zelfgebreide sokken op mij blog laten zien, dat hoop ik tenminste.

    Groetjes van Ria;0)

    BeantwoordenVerwijderen