dinsdag 31 juli 2012

Kleinste quiltwinkel van Maine ....

Vandaag (maandag) gingen we toch nog maar even een klein stukje door Arcadia Nat. Park rijden, naar het hoogste gedeelte van Maine (ongeveer vergelijkbaar met de Vaalser Berg...). Het uitzicht was prima, nog wel veel vocht in de lucht, maar het weer is prima geweest vandaag, zonnig dus.


Zicht op Bar Harbor.


Je kunt er best ver zien, het water is ook goed te zien, zelfs de eilandjes aan de overkant zie je liggen vanaf de berg.
Tja en dan toch aan de rit naar de White Mountains beginnen, wat een National Forest is, dus geen Park...
Onderweg deden we deze quiltwinkel aan in Maine. Ben even de naam van het plaatsje kwijt (het was ook amper een plaatsje ook hoor....).


Fabric Garden had een leuk assortiment stoffen, ook weer heel veel batiks.


De winkel was niet zo overzichtelijk, hier zie je een U-vorm met kasten vol met batiks, maar de batiks kwam ik ook op andere plekken in de winkel tegen.


Wel hingen er veel quilts in de winkel en stond er nog ergens een soort longarm machine, middenin de winkel tussen de stoffen, meer als showmodel had ik het idee.


Me and my Sister stoffen en daarachter nog wat plaatjes en Kerststoffen (die ook op 3 plaatsen in de winkel stonden).


Fournituren wandje, de patronen hingen eigenlijk overal in de winkel en achterin nog wat wol, maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben :-)



Zo zag de winkel er van buiten uit, ik stond echt met de auto naast de deur...


Na heel wat mijlen verder gereden te hebben, we waren nog NET in Maine tegenover deze zonnebloemen velden (met de bloemen de andere kant op want daar komt de zon vandaan...) kwamen we dit bord tegen:


Remmen dus en omdraaien, want ja zomaar langs een Quilt Shop rijden, dat kan ik niet. En ik zat net in een dip tijdens het autorijden, dus een uitje was erg welkom! Je rijdt hier nl. over kleinere wegen en dan is 100 km al een heel eind en we moesten toch echt een heel stuk meer dan 100 km vandaag!


Achterom rijden en dan zie je daar rechts een rode deur.... de ingang van de winkel dus. In Rostay (ME) zit deze mini winkel en ze hebben ook een Inn, dus je kunt blijven slapen en ze staat op Facebook. En zo ziet de winkel er van binnen uit....vanuit de deuropening hoor!


In het midden een longarm machine en daaromheen de stofjes, je kunt er niet achterlangs. Ze was net begonnen met het doorquilten van de quilt die erop zit! Het was een gezellige ontmoeting en ik zal mijn bezoek op hun Facebook pagina (van de Inn) vermelden. Kijk maar op www.rostay.com

En nu zijn we in New Hampshire, in een Bed and Breakfast voor 2 nachten, ziet er heel gezellig uit. Morgen naar de White Mountains National Forest en ik ga in een kano met mijn dh!!!! Dat zal wat worden, alleen in zo'n ding zie ik zeker niet zitten, maar jullie horen er morgen vast meer over... En foto's van de B en B hier.
Groetjes
Marina.

1 opmerking:

  1. Wat is het heerlijk zo en beetje mee te reizen, ik word helemaal dronken van de inhoud van al die winkeltjes. Moeilijk kiezen hoor, nog veel plezier en Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen