zaterdag 14 juli 2012

Lekker bezig!

De afgelopen week kan je wel hectisch noemen....opruiming in de winkel en ook hele leuke aanbiedingen op internet en tussendoor thuis aan de interne verhuizing!

Inmiddels heeft een van mijn naaimachines ook een eigen plek gekregen in mijn nieuwe kamer en dat heeft tot gevolg dat ik deze week tussen al het wassen, strijken en boekhouding door toch 8 huizen heb gebouwd!


Ik heb een kikker fobie, dus dit is echt een huis voor mij, met een bordje voor het raam: FROG CROSSING! Ik zou er dus echt niet naar binnen gaan....


Je zal als poes maar in een huis wonen met zulke lekkere vissen op het dak :-)


Een lief gekregen vierkantje voor het raam van een basis cursiste! Die krijgt natuurlijk een eigen huisje.


Met al die regen deze week heb je die gieter echt niet nodig, de tuin wordt voor ons gesproeid! En daar kunnen wij niet tegenop sproeien toch? De tuin groeit enorm uit met dit soort weer.


En het lijkt zo nu en dan wel najaar.... vandaar dit herfstige huisje.


En weer eentje met een raampje van Alice....dit keer een toekan?


En een lief jaren 30 stofje met een poes, ik vond dat die maar een echt jaren 30 huisje moest krijgen. Restjes genoeg dus het is helemaal gelukt om het in die stof te maken.


En ook weer een raampje van Alice, dit keer een heel vrolijk huisje voor de schildpad!
Het viel mij op dat ik deze week veel rustige/pastelkleurige lapjes had gebruikt. Grappig eigenlijk, want mijn meeste huisjes zijn lekker heftig van kleur. Het ligt er net aan wat ik tegen kom als restjes en wat ik heb opgemaakt. En deze week blijkbaar wat meer zachte tintjes. Wie weet wat het volgende week wordt?
Zometeen maar weer aan de strijk.....want als er een zoon het huis uit gaat en zijn kamer leegt maakt, dan heb je een enorme stapel was extra, want ja is dit nu schoon of niet? Ach ja, mamma wast het wel weer...hij krijgt nu alles nog schoon en gestreken terug, maar gelukkig heeft hij inmiddels zijn eigen wasmachine ook al gebruikt...en ik heb gisteren ook maar even zijn badkamer leeggehaald en een wasmachine bij hem gedraaid....die komt gelukkig niet meer hier heen om te strijken:-) moet hij wel eerst zijn strijkout terug zien te vinden in alle dozen! Maar goed ... Voorlopig heeft hij nog wel schoon goed genoeg!

En ja, dan verhuist de jongste zoon ook nog van kamer in huis en dat geeft ook een berg was, want er komt overal wat vandaan, volgens mij zullen veel moeders van zonen dat wel herkennen!!
Ik ga weer aan de slag en misschien kan ik dan nog een huisje tussendoor naaien....

Groetjes
Marina.

4 opmerkingen:

  1. jeetje mina zo druk bezig en dan nog 8 huisjes maken. Slaap jij uberhoupt wel.
    groetjes en tot maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het Marina. Opruimen betekende alles in de was doen. Heel veel was. Goed dat je ook de tijd neemt om even iets voor jezelf te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel eens lekker zo`n grote opruiming. Als je dan ook nog wat weg kan gooien geeft het helemaal zo`n goed gevoel.Nee dan mijn dochter ging uit huis en hoefde van wat er achter bleef niets meer te hebben. Nu dacht ze zeker dat ik dat allemaal ging bewaren maar na een half jaar zijn we gaan opruimen. Nu komt ze vorige week en zoekt ze een tas die hier zou zijn achtergebleven. Ik ga hem wel zoeken zei ze. Dus ga je gang zei ik. Na een half uur komt ze beneden en zegt: Jemig jullie hebben alles weggedaan!!!!. Nou ja .Ze baalt want ze moet een nieuwe tas gaan kopen. Groet Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marina, ik had al een paar keer gekeken maar ik zie dat je het ernstig druk hebt gehad. Mooie huisjes weer gemaakt.

    Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen