vrijdag 20 juli 2012

Terrorist? En veel huizen...

Jullie zullen wel denken, wat een titel!
Maar toen ik vandaag in het ziekenhuis was, voelde ik me net zo'n zelfmoordterrorist. Waarom? Ik moet vannacht met een kastje om slapen (voor onderzoek naar mijn slaapgedrag) en dat wordt dan vastgemaakt net boven je borst en ook nog met een band om je buik.... En dan krijg je dit soort gedachtes....
Of ik zal slapen vannacht? Morgen zal ik het weten!
Verder ben ik druk bezig met allerlei dingen die nog voor de vakantie moeten....en allerlei bestellingen proberen nog de deur uit te krijgen voor mijn vakantie, gelukkig krijg ik morgen wel hulp in de winkel, dus het zal wel goed gaan allemaal.

Morgen de laatste OPRUIMINGSDAG en daarna is de winkel 2 weken alleen op vrijdag en zaterdag open, de rest van de week is de winkel helaas dicht. Maar op dinsdag 7 augustus ben ik er weer als de KLM een beetje meewerkt!

En thuis natuurlijk ook de normale dingen die nog even voor de vakantie moeten, we gaan 2 weken, dus dat is nou ook geen superlange tijd, maar toch wil je dat zoveel mogelijk dat alle was weg is gewerkt enzo. Dat gaat wel lukken, ik kan aan de wassen draaien al merken dat we 1 persoon minder hebben hier thuis. Nadat al zijn was gewassen is dus ;-))

Ik heb ook nog een paar huizen te showen, zo tussendoor bouw ik ook nog een huisje! Naast de strijkplank staat nu de naaimachine, dus dat is een heel goed plekje ;-) en ik zit tegenwoordig te strijken, dus ik hoef de stoel alleen maar te draaien!!!!


Het poesje kreeg ik van Jolanda op de bee, de rest is allerlei resten van de winkel van jaren...


Ja en misschien is die poes wel op zoek naar dit opwindmuisje?


Dit lieve hondje wil heel graag naar buiten, hij wacht op het baasje!


Lieveheersbeestjes zie je nu overal in de tuin, ook op dit huis, de hele muur zit er mee vol! En verder is het een gezond huis, want het dak is van Kool bladeren en ik zie ook nog een klein paprika-tje op zolder!


Het stofje van de deur en het dak kreeg ik afgelopen maandagavond op de bee van Janny, lief stofje he? Ja en vanwege de Tour de France dus druiven.... tenslotte is Frankrijk HET land van de wijn! (en de zonnebloemen), maar die zitten in het huisje met de hond.


En in dit huis dus ook zonnebloemen! Aangezien het op moment met het weer halen en brengen is, staan de laarzen klaar!


Een schepje ligt ook al klaar in dit bloemige huisje, er moeten vast nog nieuwe bloemetjes in de tuin gezet worden?


Dit schaap of is het een ram? Daar heb ik er al eentje van, dus die komen vast ergens samen in de quilt.


Een kruiwagen vol met appeltjes, nou dat zullen wij dit jaar niet krijgen! Want onze Ballerina appelboompjes, die altijd heel wat appels geven voor heerlijke appelmoes, die worden op het moment door allerlei vogels belaagd....dus weinig appels dit jaar!

Nou, dit waren alle huizen sinds afgelopen zaterdag, je ziet... ik doe mijn best om bij te komen, maar de komende 2 weken zal er niet gebouwd worden. Ik naai de huizen nu op de machine en op papier.... en ja een machine past niet in mijn koffer! Dus ja, geen huizen de komende weken, maar mijn zeshoekjes (2 maten) gaan mee hoor en mijn haakwerk en een paar sokken op de naalden...mocht ik behoefte krijgen aan een handwerkje, dan heb ik iets bij me!

Morgen misschien nog een blog en daarna vanuit de USA, als ik WiFi heb, dan kan ik bloggen!
Groetjes en misschien dus tot morgen,
Marina.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Marina,

    Dit wordt een huisjesquilt met honderden verhalen! Leuk, hoor, ieder huisje een eigen verhaaltje, dat blijft je altijd bij!
    Geniet maar lekker van je vakantie! En slaap lekker!

    Groeten van Digna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marina, Hoop dat je ondanks de banden toch wat hebt geslapen, wanneer je "moet"slapen ga je toch vaal liggen malen. Wat een huizenproductie zeg, leuk hoor, wat een doorzettingsvermogen! Geniet van je vakantie!
    groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar goed dat dat kastje je bloedruk niet meet, mens wat verzet jij een werk. Probeer in de vakantie een beetje op adem te komen. Ik wensr je een hele fijne en welverdiende vakantie.

    Groetjes van Ria;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lieve Marina,
    Wat een gedoe met al die banden!! Gelukkig strakjes weg -- alle banden los!! Geniet maar lekker van een heerlijke vakantie.
    Groetjes en liefs,
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had zelf ook een en ander te handwerken meegenomen op vakantie en er totaal niets aan gedaan, volgens mij een goed teken! Geniet gewoon van een fijne vakantie, ook al doe je geen steek!Goede reis en veel plezier. Groetjes, Atie Trienen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. FIJNE VAKANTIE gr judith

    BeantwoordenVerwijderen