vrijdag 27 juli 2012

Whale whatching...

De donderdag begint grijs in Boston en we gaan naar de haven voor de boot. Na een tijdje wachten en uitkijken op het water gaan we aan boord.



Uitkijk vanaf het vaste land naar Boston downtown toe.


En vanaf de boot naar de stad toe...


Onze boot ging nog een sprintje trekken mey deze Godzilla boot naast ons, op die boot weet je zeker dat je heel nat wordt :-)


Maar wij gingen voor de walvissen, bultruggenom precies te zijn! En die hebben we gezien ook, alleen is het heel moeilijk om precies op tijd op de goede plek te zijn met je fototoestel. Ad heeft betere foto's, maar ik heb toch bewijs....


Een fonteintje spuiten en dan naar beneden, voor hoe lang? En waar komt die dan weer boven?


En weg is die weer....
Daarna nog door de stad gestrompeld.....lopen kon je het net echt noemen, dat tempo van mij :-)
Toch nog doorgelopen tot die moderne quiltwinkel, nou HELEMAAL niets dus.. Wij hebben meer OPRUIMINGSSTOFFEN dan in hun hele winkel! En het was eigenlijk ook niet de moeite om op te kijken van de computer als er dan toch eens iemand binnenkomt en dit was de eigenaresse zelf, want ik herkende haar van haar blog...

Vandaag (vrijdag) gingen we van Boston naar Portsmouth en dat ligt dus in New Hampshire, ook aan het water. Een leuk stadje om even rond te kijken en ze hebben zelf een quiltwinkel!


De Portsmouth Fabric Company, beetje anders dan anders. Leuke etalage ook trouwens


Ze hebben veel moderne stoffen zoals die van Kaffe Fassett, Amy Butler, maar ook merken die ik nog nooit had gezien, nu verkopen ze ook wat kledingstoffen, dus het kan daardoor ook komen.


Een stuk Kaffe Fassett stoffen, die stonden best netjes in de kasten, maar we dacht je van deze batikstoffen? Die staan toch om te huilen zo slordig?


Ik zou er niet tegen kunnen, de rest van de winkel stond dus zo in de rekken te hangen. Mijn handen jeukten gewoon om alles een beetje op te rollen en netjes e zetten, maar ik heb me in kunnen houden en er waren echt 4 dames bezig in dit kleine winkeltje, dus ik weet niet wat ze daar allemaal doen....


Stofcombinaties maken denk ik, want er hingen heel veel van dit soort pakketjes en die waren heel leuk en netjes gemaakt.


En een doorkijkje naar achteren, levert deze mooie moderne quilts op aan de wand.


Zie je wel dat ik niet overdrijf met die rollen??? En nog een paar quilts.... Om het af te leren ...


Er zitten er een paar bij die nog op mijn lijstje staan...


Als ik naar deze foto kijk, dan krijg ik de tranen weer in mijn ogen.
Maar dat was niet alles voor vandaag hoor, ik ben ook naar het New England Quilt Museum geweest, maar helaas mag je daar helemaal niet fotograferen...dan alleen maar van buiten..


De muurschildering is al een quilt op zich... Er was een tentoonstelling van een overzicht van 25 jaar quilten en wat dat voor verandering was ten opzichte van daarvoor. Er hingen eenpaar quilts van bekende quiltsters uit Engeland en de USA en er waren ook een paar oude quilts te zien. Het was net echt groot of veel, maar wel leuk om even te zien. Veel machinaal quiltwerk.
Toen reden we veer naar Portsmouth en onderweg kwamen we nog langs de Red Barn Sewing and Yarn Centre. En dat zag er zo uit..


En ze waren zo te herkennen aan de weg.


Zoals je al aan het gebouw kunt zien is het niet echt groot voor amerikaanse begrippen! Binnen was het stampvol en zo za het er uit:


Ze verkopen er ook naaimachines en borduurmachines, dus ook borduurkaarten voor de machine,die staan links. En dus ook veel garens...


Lekker vol he?


Veel voorbeeld tassen en lopers. En weer veel batikstoffen, die zijn hier echt heel erg populair!


Naar de toonbank toe, daarachter zie je nog qel quilts hangen, maar dat is kantoor.
En als ik nu toch achteruit werk met mijn beschrijving, de eerste quiltwinkel was vaochtend in Cambridge, wat tegen Boston aan ligt. Als je in Boston woont en je het van deze winkel moet hebben, dan heb ik toch wel medelijden met die dames daar...


De ingang van de winkel.


De rechterkant...


En de linkerkant. Op zich niet verkeerd als winkel, maar ik weet niet.... Het was niet gezellig en de winkeldame kwam erg koeltjes over. Ook zij was erg druk, met weet ik wat? Ik heb er een hele tijd staan te wachten, totdat ze in de gaten had dat ik bij de toonbank stond met een rol stof, de score hier was ook echt alleen 1/2 yard stof...
Maar goed, nu zit ik dus in Portsmouth NH en morgen hebben we een heel stuk te rijden naar Bar Harbor toe geloof ik, naar het noordelijkste puntje van onze reis!
Als we weer WiFi hebben dan zien jullie het allemaal weer, vandaag hebben julle in ieder geval genoeg te lezen!!!!
Groetjes en alvast een prettig weekeinde,
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om je reis zo mee te maken. Vandaag was ik evn in den Dolder (tja, iemand moet de dames daar natuurlijk bezig en in de gaten houden... haha).
    Was best wel druk daar. Ien en Co doen het goed, dus je kunt gerust nog wel even wegblijven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ik ook van plan hoor Cuny, het bevalt me hier prima zoals je wel kunt lezen met al die quiltwinkels hier, vandaag eindelijk vroeg in het hotel en zit ik lekker te bloggen en blogjes bij te lezem, met een nieuwe sok op de pennen, ben nog niet zo hard opgeschiten met die sok en verder alleen een paar hexjes gemaakt.... Ach ja....ik heb vakantie nietwaar?

      Verwijderen