vrijdag 22 juni 2012

Een voorjaars- en een zomerhuis, vlag in top?

Vandaag toch nog 2 huizen kunnen bouwen, de ene is voor het voorjaar (ik loop tenslotte nog wat huizen achter) en de andere is meer een zomerhuisje. Hieronder het voorjaarshuisje met een schaapje in de wei!


En dan eentje met een zonnebloem voor het raam en vlinders op het dak ( dat heeft mijn voorjaarshuisje trouwens ook die vlinders). Verder zijn he gewoon de warme kleurtjes waar ik erg van hou.


De vlinders en die warmbruine stof zijn echte 'oudjes' uit mijn eigen winkel, ja dat krijg je als je een bureau leeghaalt, is het toch ergens goed voor nietwaar? En zoonlief heeft een mooi bureau om aan te werken.

Vandaag kreeg ik een speciale vlag voor het feit dat den Dolder 100 jaar bestaat, of ik die in mijn vlaggenmast wou hangen? Heb ik die dan? Ja, die staat wel aan uw kant van het muurtje zei die man. Ja, inderdaad, maar hoe krijg ik daar dan een vlag in? Dat ding is zeker 6 meter hoog en er zit geen touw meer in. Manliefis net weer terug op hollandse bodem en mag daar dan gelijk weer een oplossing voor zoeken, zo gaat dat in huize Fluit :-)

Helaas, wij hebben een hele hoge laddder, maar het topje kon hij er niet mee bereiken. Nou, ik was niet eens op dat enge hoge ding geklommen en dan wiebelt dat ook nog zo erg tegen die vlaggenmast, brrrr. Buurman Bart kwam nog vragen of hij een You Tube filmpje moest maken, voor het geval dat het fout ging. Maar nee, hij nam toch maar een sigaartje en keek even toe, het ging prima hoor. Mijn man weet over het algemeen heel goed wat hij wel en niet kan en ondanks de hoogtevrees die hij altijd had, loopt hij tegenwoordig regelmatig over mijn dak van het leslokaal om dat te onderhouden of schoon te maken. En ook thuis klimt hij rustig het zolderraam uit om op het dak te klimmen. Nou heb ik geen hoogtevrees, maar dat soort dingen zie ik dus echt niet zitten!

De buurman heb ik toen maar blij gemaakt met nieuwe voetbalplaatjes van de AH, want samen met zijn zoontje plakt hij die ijverig in het speciale album dat ze samen van mij kregen. En volgens Willem, zijn zoontje, heeft hij nog heel heel heel veel plaatjes nodig! Dus als iemand nog wat plaatjes over heeft of dubbel? Willem en Bart zouden er blij mee zijn en ik ook, want het zijn enorm goede buren van mijn winkel!
De andere buren ook hoor, daar heb ik de buurvrouw zelfs zover gekregen dat ze aan het patchwork is en ik moest beloven dat ik zeker 20 jaar buren van haar zou blijven! Nou, de eerste 3 jaren daarvan zitten er alweer bijna op! Met zulke buren wil je nog wel een aantal jaartjes blijven toch?????
Bart heeft zelfs al een keertje de overstroming in mijn leslokaal gerepareerd toen de afvoer losgeschoten was in de keuken, een hele handige buurman dus! Ik ben er in ieder geval blij mee!

Morgen een gezellige dag voor de boeg, want Ineke komt me een tijdje helen ( even oefenen voor deze zomer als ik met vakantie ben!). En de tent komt morgen voor de deur voor overmorgen (zondag dus) als we 's middags open zijn en we onderdeel zijn van de Kunst- en Cultuurroute!!! Zondag is ook mijn buurvrouw van de partij, een goede buur ......

Groetjes
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Ja goede buren zij goud waard.

    Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom morgen ook met mijn SBS. Eens kijken of daar weer een paar blokjes van gequilt kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen