zaterdag 19 januari 2013

Druk aan de arbeid!

Het cursusjaar is weer begonnen en Ineke had vandaag de workshop Lensquilt bij ons in den Dolder. Een volle bak, want deze workshop is heel populair!


Maar zeg nu zelf, zo'n mooie quilt wil je toch maken? Wij hebben al heel veel mooie exemplaren langs zien komen in de winkel en vandaag werd er weer een start gemaakt aan nieuwe mooie exemplaren!


Bakkie koffie erbij, lekker koekje (Ineke neemt altijd van die lekkere dingen mee...) en tekenen maar op Vlieseline L 11.


En dat is een secuur werkje natuurlijk, want het moet wel netjes en precies.


Onz oudste deelneemster vandaag was 87!


Dichtbij de juf en met een beetje hulp van haar buurvrouw van vandaag en het kwam allemaal prima in orde. Op een ondergrond naaien was voor haar een nieuwe methode, maar ze zat naast een hele ervaren quiltster, die volgens mij haar regelmatig heeft geholpen ;-)


Deze vriendinnen hadden het ook prima naar het zin! Zitten ze niet gezellig zo naast de huisjes? Ik denk dat er vandaag ook wat plannetjes gemaakt zijn om een huisjesquilt te gaan maken. Misschien niet zo groot als die van mij, maar toch....
Er werd nu in ieder geval hard gewerkt aan de eerste blokjes voor de Lensquilt.


Ook aan de overkant werd druk gewerkt......


Maar gelukkig was er ook nog wel tijd om even bij te kletsen met bekenden uit de winkel...



Zoals onze eigen buuf Anjo! Zij heeft een hele interessante combinatie uitgezocht voor deze quilt die ik hopelijk nog eens kan laten zien als die af is. Want ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.


En dit is onze jongste deelneemster van vandaag, Mari-Jan kwam gezellig samen een workshopje doen met haar moeder (die liever niet op de foto ging). Beide dames zijn erg creatief en hebben ook hele andere combinaties uitgezocht. Ik ben heel erg benieuwd of ik binnenkort nog blokken te zien krijg op Facebook Mari-Jan! Op de foto staat ze natuurlijk met Ineke, onze juf.

Al met al een hele drukke dag en een gezellige dag. Gelukkig was het prima weer om te rijden, alhoewel de trein weer eens problemen gaf, zodat we nog een cursiste uit Maartensdijk hebben opgepikt omdat de NS van die fantastische bussen inzet en dan een compleet toeristische route laat rijden vanaf Utrecht! Lennart heeft er tegenwoordig een baantje bij ... Gestrande cursisten ophalen ;-) hopenlijk is de verbinding terug een stuk beter gegaan, want het is natuurlijk heerlijk met de trein, maar dan moet die wel rijden.




En ik ben naar huis gegaan met deze voorjaars combi! Een quiltje voor de Marti and Me Club van maart die met behulp van de basisset B (A is ook mogelijk, dan wordt het allemaal iets kleiner) gemaakt gaat worden. Ik heb er zin in met deze stofjes, misschien wordt het wel een leuk quiltje voor op de tuintafel? Ik geloof iets van 130 cm in het vierkant, dus een prima maat ervoor, met set A wordt het quiltje net geen 100 cm, dus ook een leuk maatje. Verder verklap ik niets, want het moet nog een verrassing worden voor de clubleden (en alle andere mensen ook natuurlijk!).


En zover ben ik tot en met gisteravond gekomen met mijn rode UFO, er komen nog een heel aantal stroken met blokken aan, maar het begin is er en ik ben er druk tevreden over tot nu toe!

Groetjes
Marina.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er weer heel gezellig uit allemaal.
    Wat een schattige stofjes heb je uitgezocht, ik krijg gelijk weer zin in de lente, hele mooie combinatie. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marina morgen show ik Bertha gisteren zijn de speldjes erop gegaan en het is een plaatje, daarom wil ik morgen een goeie foto nemen voor op mijn blog want het licht in de kamer is nu niet goed.
    Leuk dat je met de basisset aan de gang gaat, jammer voor jouw heb ik de A set in Amerika gekocht verleden jaar. Maar de cursus duurt nog lang.
    Lieve groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer heel gezellig uit.
    mijn lensquilt is nu toe aan de bies dus bijna een affo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en inspirerend weer. Ik heb vandaag deel 2 en 1 getekend. Dan is de "wc-bril" ook af.

    BeantwoordenVerwijderen