zaterdag 26 januari 2013

The making of....

In het NL dus hoe wordt het gemaakt?
Ja, dat ga ik natuurlijk niet helemaal uitgebreid uitleggen, maar jullie mogen wel meekijken met hoe mijn Windmill quiltje gaat worden met de Rum met Rozijnen Cracker van Hoffman California...


Vanmiddag met Willy samen zitten puzzelen hoe we 35 van de 40 vierkanten uit gaan leggen in 5 rijen van 7.


Thuis de 'randstof' en alle vierkanten gesneden volgens het systeem wat uitgebreid staat beschreven in het boekje bij de Windmill Template. Op de achtergrond The Voice Kids, dat werkt extra gemakkelijk ;-)


Dan de eerste rij naaien en dan heb je in een keer het begin van je quilt!


Handig toch zo'n kastdeur naast je naaimachine? Rij 1 is een feit en de randstof zit er gelijk in verwerkt.....


En als de 2e rij genaaid is en je die ernaast hangt, dan wordt het patroon helemaal duidelijk!


En nu heb ik dus rij 3 klaar en is het toch echt tijd om naar beneden te gaan. Dit weekeinde komen de volgende 3 rijen ook vast klaar, gesneden ligt het al en door het systeem dat Marti Michell heeft bedacht met haar slimme dames komt het vanzelf goed in elkaar. Hoe leuk kan een quilt maken zijn?
En de lapjes zijn natuurlijk helemaal prachtig, Rum met Rozijnen.....


Zo zag de Cracker er vanmiddag nog uit! Soms zou je gewoon door willen naaien tot het af is, maar dat vinden mijn mannen vast niet goed ;-)
Wordt vervolgd.......


En dan nog hartje 25! Dit is er eentje van Tilda stof...


En de rij is compleet, morgen mag ik er rode driehoekjes aannaaien en weer een nieuwe rij gaan starten.

Tot morgen!
Marina

3 opmerkingen:

  1. Rumcracker...een naam om te onthouden.
    Je hartjes zijn ook weer leuk. Schattig zegt mijn dochter, die het blog meelezen nu ook als hobby heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ze hebben ook Macaron, Tiramisu.....en nog 3 anderen, de namen alleen al zijn om te smullen, strakjes lekker verder ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marina,
    Wat Fraai is dit!!
    En de hartjes zijn ook zóóó leuk!!
    Het is dat ik nog behoorlijk wat UFO's heb, anders wist ik het wel ...
    Groetjes,
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen