maandag 21 januari 2013

Hartje 21 en een leuke kerstquilt!

Vanavond was er weer bee in den Dolder en gelukkig waren de meeste dames aanwezig en werd het ouderwets gezellig met een bakkie koffie of thee en heerlijke brownies die onze Emmy had gebakken. Gelukkig bleef daar nog wat van over voor Lennart, die daar wel heel enthousiast over was ;-)
Geen BLUE MONDAY in den Dolder hoor!



Joke had haar kerstbomenquilt af! Dat heeft ze best snel gedaan en menige discussie is eraan vooraf gegaan op de bee. Wel of geen sterren erin, wat voor achtergrond, elke quiltster weet wat ik bedoel. Er komt nu nog een randje omheen van rode stof met stipjes en dan kan ze weer aan de slag met quilten.

Maar ja, wat ga je dan doen? De hartjes die ik meenam naar de bee werden toch wel erg leuk gevonden en Joke heeft nog heel wat overhemden stalen boekjes liggen. Joke waarom niet daarmee werken? Ja maar.. het zijn allemaal ruitjes en streepjes...... ja en? Ze is overstag hoor en begonnen en de eerste hartjes zitten al op de Vliesofix gestreken. De ondergrondjes komen ook uit die boekjes en wij zijn allemaal een heel klein beetje jaloers ;-) want dit gaat weer een fantastische quilt worden! Ik zie het al helemaal voor me, Joke nog niet helemaal, maar dat komt vanzelf.


Nu had ik gelijk handen genoeg om mijn zwart/witte fat quarter quilt te showen! Ik heb deze als workshop voorbeeld gemaakt, ook in deze kleuren:


maar die is wel wat groter uitgevallen en voor een ruime eenspersoons bed. Ik zie nu dat er nog geen foto van is gemaakt in zijn geheel, dus die komt nog een keertje. De zwart/witte variant is 100x150 cm, dus meer voor een wat kleiner bedje!


Het hartje voor vandaag, lekker rood met witte bloemetjes.


En inmiddels alweer de middelste van deze rij, het schiet alweer lekker op.
Vanavond weer een heel stapeltje hartjes klaargemaakt (gestreken op de Freezerpaper en omgeplakt), dus ik kan weer even vooruit met appliceren. Ik kreeg nog 2 leuke rood/witte streepjes van Joke uit die heerlijke boekjes van haar, dus die komen ook nog aan de beurt, gek he dat die gekregen stofjes zo bijzonder blijven ook al heb je een winkel vol? In mijn huisjes zitten ook een heel aantal herinneringen aan speciale en fantastische mensen, ik heb er zelfs mijn eigen verjaardagsstraatje inzitten! Een hele week huisjes door anderen gemaakt voor mijn verjaardag vorig jaar, dat is toch een leuke herinnering???????

Ik ga nog even een hartje appliceren...... Want ik wil deze week toch wel een nieuwe groene rij eraan zetten.

Groetjes
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marina, het echt verslavend die hartjes, ik heb voor jou ook nog wat lapjes die (misschien nog niet hebt)die breng ik 2 maart mee, ik heb er zo'n zin in. Hoe ik het in elkaar ga zetten weet ik nog niet zeker maar heb wel een ideetje.

    Lieve groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een mooie quilt die fq-quilt. Heel gaaf en je schiet lekker op met je hartjes. Heel leuk zo. groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen