maandag 17 september 2012

Bee en quiltwerk

Vanavond was er bee in den Dolder en er werd weer veel gekletst, maar ook druk gewerkt. We hadden heerlijk gebak bij de koffie, dit keer meegenomen door Judith, heerlijke slagroom en mokka taarten van de warme bakker. Gelukkig is er nog een stukje over ;-) Lennart zag de slagroomtaart wel zitten als ontbijt morgenochtend!


Joke had haar top af van de batik log cabin. Wat een prachtige quilt is dit geworden he? Echt een werk om trots op te zijn, alle blokken zijn met de hand genaaid (veel ook op de bee!) en aan elkaar gezet met de naaimachine. Het was nachtwerk geworden begreep ik.


Zoals je hier kunt zien, is de quilt genaaid op een ondergrond, de zgn. Rasterquick vlieseline. Heel handig om log cabin quilts op te naaien, de lijntjes staan in rasters van 1 cm opgedrukt, dus je kunt zo over de lijntjes naaien. Eigenlijk vond Joke het jammer dat ze ermee klaar was, want ze vindt het zulk leuk werk. Maar wij op de bee weten het zeker: er komt nog wel een log cabin quilt van haar in de toekomst. Maar nu is ze even bezig met kerstbomen en kerststerren!


Ook al is dit een patchwork bee, Yvonne had op verzoek haar gehaakte deken meegenomen om te laten zien. Ze schiet al lekker op, ze is nu bezig met de halve en kwart blokken voor de rand en hoeken. Petje af Yvonne, het wordt echt een plaatje! Er was al vraag naar een lesje haken voor linkshandige, want ook Yvonne is links en haakt met links. Ik zie de beide linkshandige dames vast de volgende maand op de bee samen haken, want linkshandig haken aan iemand leren als je zelf rechtshandig bent, dat is niet echt simpel. Gelukkig hebben wij Yvonne!


Ook ik ben druk geweest vanmiddag, heb een boxkleed van Alie doorgequilt. Het is een hele dikke vulling en dit is enorm wennen, want het effect is natuurlijk daardoor minder strak als ik normaal gewend ben. Maar nu mag Alie er weer mee aan de slag en kan ik weer met een volgende quilt aan het werk.


Iets dichterbij, het zijn allemaal stofjes van Me and my Sister voor Moda, de lievelingsstoffen van Alie van dit merk! Altijd vrolijke stofjes, leuke printjes en frisse kleurtjes, heel geschikt natuurlijk voor kinderquilts.


En ik heb lekker huizen gebouwd op de bee, dit is inhaalhuis nummer 193, met een potje jam (?) voor het raam. Ja, als je aan het overhuizen bent, kom je weer van alles tegen, dus dit zijn weer stofjes uit het verleden en redelijk recente restjes door elkaar!


Huisje 253 heeft echt een oudje voor het raam, een echtpaar in nep kruissteekjes. Ik heb geen idee hoe ik er aan kom, maar het heeft nu in ieder geval een plekje gekregen in de toekomstige quilt.


De bewoner van huis 254 is een boekenwurm, dat zie je zo. Een stapel boeken voor het raam in dit warme tintjes huis. Ik blijf dit soort kleuren (okergeel en oranje) mooi vinden en betrap mezelf erop dat het heel baak terug komt in de huisjesquilt.

Ik heb gezien dat vandaag eigenlijk huis 260 klaar zou moeten zijn, dus ik
moet er nog 6 huizen bij maken .... En voor de inhaalhuisjes moet ik nog tot en met 214, dus dat schiet lekker op, nog 21 inhaalhuizen te gaan. En ik heb alweer bijna een beneden verdieping liggen, maar morgenavond is er sokkenles, dus komt er niets van huizen bouwen. Maar vanavond zijn er in ieder geval weer 3 huizen bijgekomen! Goede start van de week toch?
Groetjes en tot morgen,
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten