maandag 24 september 2012

Blok van de maand en beginnerscursus

Het blok van de maand september, dat had ik jullie nog niet laten zien. Het patroon krijg je gratis bij aankoop van min. € 10 in de winkel of webshop.


Hier hangen de eerste, ik maak 3 varianten (elke maand 2 blokken van elk met een andere kleurvariatie). Blauw met wit, roze met groen en regenboogkleuren batiks met donkerblauwe achtergrond. Setjes stroken zijn te koop, genoeg voor 2 blokken in jouw favoriete kleur voor € 4,95.

Vanavond druk geweest met het oktober blok, de 3x2 blokken zijn nu weer af, wel ben ik nog aan het naaien aan het quiltje gemaakt met alleen het blok van oktober.

Dit is het quiltje van september, gemaakt met een (gedeeltelijke) Moda Jellyroll (nog een paar van op voorraad...), lekker romantisch he? Onderaan hangt de versie van Alie met een Me and my Sister Jellyroll.


En even dichtbij....


En dit zijn de andere blokken van dichtbij...


Roze met groen..


Blauwen met wit ...


En de regenboogkleuren met donkerblauw, dit keer 2 oranje stofjes.


Vanochtend werd en druk gewerkt aan het allereerste blok van de beginners workshop, hier is Jonny druk bezig met tekenen. Blok zien jullie over 2 weken.
En onze andere beginner had dit prachtige blok in no time getekend:


Wat een leuke nine patch is dit he? De stof met tuin attributen wordt het uitgangspunt van haar quilt. Ze heeft echt de plaatjes uitgezocht in dit blok. Inmiddels zit het al bijna in elkaar (tenminste toen ze uit de winkel wegging was het bijna af...).


Ook aan de andere kant van de tafel werd er druk gewerkt, de gevorderde beginners gingen aan de slag met een foundation blok. Tekenen dus en stofjes uitzoeken...


Ook hier werden druk aantekeningen gemaakt, want je moet thuis ook nog weten wat je moet doen toch?
Over 2 weken kan ik jullie de resultaten laten zien!


En dit kreeg ik afgelopen zaterdag van Ineke, mijn eigen werkmap. Kan ik mooi meenemen naar Houston volgende maand voor de workshops. Alles bij de hand ....snijden, tekenen en strijken kan je met deze map. En de buitenkant?


Uiltjes natuurlijk! En in een kleurtje die ik niet snel kwijt raak ;-) superbedankt Ien! Ik ben er heel erg blij mee.

Even geen huis vandaag, die is niet meer afgekomen met al die andere blokken naaien.
Tot morgen!
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten