zondag 16 september 2012

Ilse en de bee

Gisteravond ging ik met mijn man naar het concert van Ilse de Lange in het Gelredome. Het was een leuke avond en Ilse was helemaal super! Wat kan die meid zingen zeg en hoe hard ze ook zingt, het is zuiver.
Het nadeel is dat het in een stadion is, dus de zitplaatsen zijn niet echt comfortabel te noemen :-) wat dat betreft was het Ziggo Dome een paar maanden terug, heeeeel comfortabel!
Gelijk uit het werk richting Arnhem en na middernacht weer terug, dus geen huizen gebouwd, dat is duidelijk!


Het bewijs dat ik er was :-) geen super foto, want ik zat heel ver weg!!


Afgelopen woensdag was er weer bee in den Dolder en er werd weer heel hard gewerkt, gekletst en gelachen.


En even showen hoe het wordt ...


Jolanda schiet al lekker op met haar sjaal! En nu is Rika ook met dezelfde blokjes aan het haken.


Jolanda houdt even een blokje van Rika op, wat een verschil met ander garen! En wat heerlijk warm en zacht worden ze! Joke zit op de achtergrond ook druk te haken..


Hier even wat dichterbij...


Yvonne is druk bezig met haar creme/blauwe deken. Het schiet al aardig op en ze gaat weer iets nieuws uitpoberen zei ze, dat zullen we volgende week vast weer zien! En Janny houdt Bep goed in de gaten, ze zijn samen aan het uitvogelen hoe het patroon van het vest met de bloemen erop in elkaar zit.


Bep heeft hard doorgehaakt na de les van vorige week van Janny en heeft een bakje vol met bloemetjes gehaakt!


Janny maakte een poncho voor een meisje voor de winkel als voorbeeld. Wat een schatje he? Poncho's zijn de komende winter in en heerlijk ook in het najaar en voorjaar om te dragen. Een patroon uit de jaren 70, gekregen van een klant die aan het opruimen was..... Er staat ook een volwassen maatje in, maar dat is natuurlijk wel meer haakwerk. Deze poncho is gemaakt van 6 bolletjes acrylgaren (3x2 bolletjes).


Alie is er ook eentje aan het haken, eigenlijk was zij op zoek naar een patroon en samen met Janny had ze kleurtjes uitgezocht en toen is Janny er ook eentje gaan maken voor de winkel.


Annie is met haar Granny Squares bezig, het wordt al netjes aan elkaar gehaakt en wordt dus al een heel lapje.


Onze andere Joke is ook met zo'n lap bezig, maar dan weer heel andere kleurtjes. Wat een verschil als je een ander kleurtje neemt, deze kleure zijn wel heel erg in dit komemd seizoen.


En ik? Ik vertelde al dat ik druk aan het haken ben voor een tas. Mijn blokjes zijn allemaal gehaakt en ik ben ze aan elkaar aan het haken. De zijkanten moeten nu nog dicht en dan moet ik er een binnenkant inmaken van stof. Ik heb er een leuke Kaffe Fassett voor uitgezocht. En dan aan elkaar vastzetten met knoopjes (ze liggen linksboven op de foto, roze en rood door elkaar met een glimmertje). En dan nog hengsels zoeken, want die ik in mijn hoofd had staan er echt niet bij. Dus nog even geduld voor het eindresultaat.

En nu? Ben ik aan het breien van iets grappigs (en natuurlijk de sok voor de cursus van dinsdagavond). Zodra dat af is laat ik het zien en vertel ik ook waar het vandaan komt.

Fijn weekeinde,
Marina.

1 opmerking:

  1. Wat geweldig dat je naar Ilse bent geweest. Leuk om al de creaties van de dames te zien.

    BeantwoordenVerwijderen