donderdag 13 september 2012

Nieuwe bouwwerken

Ja, ik heb weer huizen gebouwd, voorzichtig, want lang achter de machine is nog een probleem.
Maar huisje 192 is een feit:


Met een schaapje voor het raam en lekkere lila en paarse lapjes dit keer!


Huis 252 heeft nog een lief varkentje als bewoner. Dit huisje is juist weer roze met blauw, het varkentje heb ik vorig jaar meegenomen uit de USA.


Huis 253 is met een lieveheersbeestje, dat raampje is weer een krijgertje van Vera. Ook lila, paars, roze en nog blauw! Meer dus een combi van de vorige huisjes..


En huisje 254 is met een clown, ook een gekregen raampje, maar sorry ik weet niet meer zeker van wie?? (Vera?) Het past wel precies in het raampje en ik heb er een oranje/bruin/felgroen huisje omheen gebouwd.

Gisteren kreeg ik weer een stelletje leuke raampjes van Alice, dus ik kan weer eventje voort. Ik heb er ook nog een aantal liggen, raampjes dus.

Ben even de tel kwijt, maar het zijn er weer een paar voor de verzameling.
Morgenavond ga ik met manlief naar Arnhem naar het Gelredome (als de kaartjes tenminste nog op duiken uit de post...) naar een concert van Ilse de Lange. We zouden eerst op zaterdag gaan, maar om een voor ons duistere reden is het concert naar een dag eerder (vrijdag dus) verplaatst, maar de nieuwe kaartjes zijn nog niet opgedoken. Duimen dus maar... Van huizen en sokken komt dus niets morgen.

Vanochtend weer vroeg naar Schiphol, dit keer om manlief weer op te halen van de vlucht vanuit San Francisco. Begin aan het langzame verkeer te wennen geloof ik, maar rij toch liever een stukje harder hoor. Maar heb me in kunnen houden. Het voordeel is nu wel dat er geen files meer staan richting Amsterdam (behalve toen ik terug ging, toen stond er wel een file, maar was er een ongeluk gebeurt aan de andere kant..).

Verder vandaag eindelijk naar de kapper geweest, nieuwe dikke leesboeken en een nieuw geurtje gekocht. En weer thuis gekomen mijn huiswerk van de sokken brei cursus afgemaakt (tot de hiel) en dat ziet er zo uit:


Met een soort V-vormige kabel erin met een bolletje Opal Surprise, dit garen verloopt niet zo snel van kleur en ik vond het hier wel geschikt voor. Het is weer eens anders breien dan een normale sok en het patroon zat al snel in mijn hoofd. Van het weekeinde lekker een stukje doorbreien, want ik wil de hiel er wel in hebben voor a.s. dinsdag!

Tot ziens,
Marina.

1 opmerking:

  1. Mooie huisjes en je sok ziet er geweldig uit, ben benieuwd naar de hiel.

    Groetjes van Ria;0))

    BeantwoordenVerwijderen