vrijdag 2 maart 2012

Huis 62 en nieuwe stofjes en sokken

Tja, waar zal ik beginnen? De nieuwe sfoffen, daar zitten we deze week heel dik in, nieuw Valori Wells, Kaffe Fassett, Free Spirit en nog heel veel meer. Vandaag kwam er weer een stapel dozen en er werd snel gekeken wat erin zat! Morgen starten we met scannen, dus er zullen deze maand wel veel nieuwe stoffen op de website komen.
De lieve stofjes van mijn quilt van gisteren:








Dit is de serie Kaleidoscope van Northcott, ook onze stoffenclub van maart! En daarbij had ik ook deze schattige babyrib stofjes bij gebruikt (alleen de vogeltjes in dit quiltje), de varkentjes komen ook nog aan de beurt!


Tja en dan kan ik vertellen dat ik in februari wel meer dan 1 paar sokken had gemaakt..... De roze voor mijn nichtje, maar ik heb ook deze gemaakt van de nieuwe handgeverfde wol van de Handwerkbeurs:


En dan heb ik nog een aantal eenlingen liggen, dus alleen maar 1 sok van gebreid, zoals toen ik eerst de lichtroze sokken wou breien voor Sharissa en ik net begonnen was aan een stel donkerroze voor mijzelf van een zgn. Zauberball (toverbal) waar je nooit 2 dezelfde sokken van kan maken, vorig jaar op de Handwerkbeurs in Zwolle!
Maar na de blauwe heb ik eerst dit stel afgemaakt, d.w.z. De tweede sok gebreid!
Ik mag dus best trots zijn op mezelf vind ik.


Nu ben ik begonnen met de nieuwe sokken voor de maand maart, een bol Regia sokkenwol met een zgn. Kaffe Fassett kleurencombi, een krijgertje..... Ik ben gek op sokkenwolletjes die net weer even anders zijn en krijg er ook nog wel eens als cadeau :-)

En dan ..... Huis 62, ook weer voor de dierentuin met een stelletje dassen! Ook geruild of gekregen, van wie? Ik denk Atie of Helma?



Een van de dassen is heel nieuwsgierig en kijkt naar buiten. Het huisje is begroeid met klimop en ook op de bovenverdieping voelen de lieveheersbeestjes zich thuis, ze zitten zelfs op de schoorsteen!
Morgenavond een etentje, dus ik heb geen idee hoe laat ik thuis ben en of ik dan nog tijd heb voor een blogje maken en een huisje! Ik ga in ieder geval zometeen alvast aan mijn huisje werken voor morgen!
Tot morgen,
Marina.

3 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend mooie stoffen... Echt vrolijke lentekleuren. Om hebberig van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtg, die nieuwe stoffen. Ik hou van die kleuren.
    En je huisje is weer een leukertje.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezellige stofjes, die babyrib rose .

    BeantwoordenVerwijderen