zaterdag 31 maart 2012

Layer Cake en weer een kikker!

Vandaag gaf Ineke de workshop Layer Cake quilt maken en dat betekent een snelle quilt (nou ja snel .... ik bedoel dat je er geen maanden over hoeft te doen) met de machine maken met het gebruik van een Layer Cake pakket. De Layer Cake is oorspronkelijk van Moda en bevat 40 stukken stof van 10 inch (ongeveer 25 cm) in het vierkant. Verder heb je er nog 2 stoffen voor nodig voor het rasterwerk en nog een stof voor de zijkant driehoeken. Wil je de quilt nog groter maken dan kan er natuurlijk ook nog een rand omheen.


Dit is het voorbeeld van Ineke (met rand). Maar er werden vandaag heel verschillende soorten stof gebruikt, kijk maar eens mee.


Vrolijke kleurtjes met fris turquoise en groen ertussen! Er komt ook rood en geel en ik geloof ook een beetje oranje in deze quilt, het wordt een vrolijke quilt.


Hier wordt heel hard gewerkt met een batikrol van Timeless Treasures met de regenboogkleuren, lila en paars als tussenstofjes. En er is een Kaffe Fassett stofje uitgekozen voor de driehoeken, ik ben zo benieuwd hoe deze wordt!


Er werd heel serieus gewerkt hoor en aan het einde van de workshop waren er ook al heel wat blokken klaar. Thuis moet de quilt worden uitgelegd en als een puzzel in elkaar worden gezet!


Met zo'n mooie batikquilt naast je aan de muur werkt het heerlijk en dat is maar goed ook want ...


hier moet de quilt tweepersoons worden, het zijn heel wat meer blokken en Anjo heeft samen met mij het idee uitgewerkt hoe het dan gaat worden. Lang leve EQ!!!!


En het begin van de quilt met Kaffe Fassett stofjes, tjonge wat wordt dat mooi! Ik heb al gezegd dat als de bofferd waar deze voor wordt gemaakt de quilt niet mooi vind, dat ik me wel als vrijwiligger opgeef voor deze quilt. Ik mag er later nog wel van genieten, want ik mag deze quilt gaan quilten als die zover klaar is. Maar ik denk dat ik een eigen exemplaar ga maken voor de winkel, want ik vind het zo mooi worden. En ja met die nieuwe Kaffe Fassett stofjes die we in de winkel hebben en nog krijgen, jeuken je handen toch om ermee aan de slag te gaan!


En dit is huisje 91!!!!! Nog eentje met een kikker, jullie weten nu dat het een van mij lievelingsdieren is ;-))
Maar het is een romantisch huisje geworden vind ik met een heel gezond dak gemaakt van asperges, ach ja in stoffenbouwland is ALLES mogelijk!
Ik ga nu lekker breien en tv kijken en vannacht vast dromen van al die mooie quilts die er vandaag gestart zijn, wanf het worden stuk voor stuk hele mooie quilts!
Tot morgen....

En vergeet het niet he ..... Morgen is het 1 april, dus de eerste van de maand .....er valt weer iets te winnen morgen!

Marina,

3 opmerkingen:

  1. Marja van de Nes1 april 2012 om 18:39

    Hoi Marina, het was supergezellig gisteren bij het maken van de layercakequilt. Mijn handen jeuken om ermee verder te gaan, het liefst had ik hem vandaag afgemaakt, maar helaas andere dingen op het programma. Je krijgt een foto als hij klaar is!
    Groeten,
    Marja (met de fig tree layercake)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wat gezellig weer. Jammer dat ik op het laatste moment door omstandigheden toch niet even langs kon schieten.

    BeantwoordenVerwijderen