zaterdag 24 maart 2012

Tassen maken en een Tijgerhuis!

Vandaag kwamen we een aantal dames naar den Dolder om een tas te gaan maken. Ineke had keuze uit 2 tassen, de Big Shopper en een minder grote shopper! De meningen waren verdeeld, dus men kon gewoon kiezen voor welke tas men viel.


Dorine maakt de Big Shopper, maar dan niet met patchwork delen, zij stikt een lap met geprint patchwork door op de machine om op haar tas te maken.


Dicky is lekker met de hand aan het doorquilten van een heel leuk patchwork panelstofje voor een zak van de tas. Zij had heerlijk gebak meegenomen, omdat ze bijna jarig is! En wij hebben daar allemaal lekker van zitten smullen ...


Marianne heeft al bijna haar eerste blok af van haar 'shopper', genaaid op speciaal rasterquick vlieseline met driehoeken, het is even een weetje, maar dan stikt het lekker weg ....


Haar tweelingzus Irene maakt dezelfde tas, met weer hele andere kleuren. Ben heel benieuwd hoe hun tassen worden. Ik krijg ze nog wel te zien he dames als ze klaar zijn?


Lenie werkt ook met de driehoeken rasterquick en gebruikt het handige Add-a-Quarter lineaaltje om alles netjes te snijden. Handig en je snijdt ook niet zo snel per ongeluk een stukje van je blok af met deze methode!


En ik? Ik zat er regelmatig lekker tussen aan tafel en heb toen dit tijgerhuis gemaakt. Het donkerrode werd snel te somber, maar met hulp van Lenie is het toch een vrolijk geheel geworden. Een tijger probeert te ontsnappen, want de oppasser heeft de deur per ongeluk open laten staan. Als dat maar goed gaat!

Vanavond rustig aan doen en proberen nog een huisje te naaien, want morgenochtend moet ik al om 7 uur vertrekken naar de vakbeurs in Keulen! Ben heel erg benieuwd naar alle nieuwe winter kollekties voor de wol om te breien en haken. En misschien zien we ook nog wel een paar andere leuke dingen voor de winkel. Ook onze stofleveranciers staan er. Het wordt in ieder geval een lange dag en mijn rug protesteerde vandaag al hevig, dus we zullen wel zien hoe het allemaal gaat. Gelukkig zit ik in de auto altijd lekker achter het stuur, de stoel is prima ondersteunend als je last van je rug hebt.
Morgenavond horen jullie vast wel hoe het af is gelopen in Duitsland en ik zal ook zeker een paar foto's maken.
Groetjes en een fijn weekeinde,
geniet nog een van de zon, want ik zal er daarbinnen niet veel van merken!
Marina.

1 opmerking:

  1. Hoi Marina,
    Ja het was weer een super dag!! Leuk dat je er bij kon zijn. En wat een mooie resultaten waren er al na 1 dag. Veel plezier in Keulen en ik ben benieuwd naar de resultaten. Groetjes van je quiltmama.

    BeantwoordenVerwijderen