maandag 26 maart 2012

Nieuw huis en de beurs in Keulen

Ja en toen zat ik gisterochtend al voor 7 uur in de auto, op weg naar Keulen. Met ook nog een uur tijdverschil was het dus echt vroeg. Onderweg best veel mist, dus ik heb niet eens kunnen genieten van de duitse autobahn! De snelheid was een stuk lager dan anders in Duitsland, maar je wil tenslotte wel veilig aankomen toch?



En dan kom je het beursgebouw in en moet je kiezen, beneden ..... of toch naar boven naar de patchwork, borduren enzo. Beneden is vooral wolfabrikanten en op de foto zie je een klein stukje vanaf de roltrap.



Toch eerst maar naar boven en toen kwamen we bij de stand van Rowan, waar Kaffe Fassett en Brandon Mably ook net aankwamen. (vergeten foto te maken, maad wel een nieuw boek mef handtekeningen van beide heren aan overgehouden). Leuke nieuwe KF stofjes besteld om o.a. tassen mee te maken zoals deze:


Of deze?


Of gewoon een hele outfit voor de zomer?


Of om je huis mee te versieren?


Van de tassen komen patronen en ook van knuffels en een aantal leuke andere dingen, we verwachten ze eind april, begin mei. Zie je jezelf al in zo'n jurk, met hoed en tas naar het strand gaan?
Inspiratie was er genoeg op de beurs, ook hebben we in Engeland een aantal leuke tassen, mappen etc besteld om je breiwol en je naaispulletjes in op te bergen. Die worden na de Pasen verwacht!


Leuk he zo'n tas?En deze hoef je dus NIET zelf te maken!
Verder hebben we toch nog een paar mooie stofjes besteld voor een quilt die binnenkort in de Burda Pafchwork komt (vergeten een foto te maken, maar misschien kan ik die nog wel regelen). En toen kreeg ik de vraag of mijn moeders quilt die ik had uitgeleend in de Lena Patchwork mocht komen te staan. Deze quilt is gemaak met hexagons van 3/4 inch en helemaal van de Fossil Ferns van Benartex. De grote baas van Benartex vond het ook een prachtige quilt! En raadt eens .... we krijgen de Fossil Fern serie van Benartex weer in de winkel, nog wel even een paar maandjes wachen hoor, maar dan komen ze weer langzaam aan binnen, het zijn tenslotte nog steeds meer dan 100 kleuren!!!!!


En toen gingen we toch naar beneden bij de wolfabrikanten smullen! Echt smullen, want bij Pieter (onze vertegenwoordiger van de ONLine wol) kregen we een echte duitse lunch:


Dus niet alleen smullen van de wol, maar ook van de duitse worst ... met mosterd natuurlijk (zonder bier dat wel, want anders was ik nooit meer thuisgekomen gisteren








Ook op wolgebied was er inspiratie genoeg ... Deze winter worden het of hele hippe kleuren of juist naturel of vergrijsde tinten. Prachtige modellen gezien en vaak juist ook hele draagbare kleding ... Mooie dikke vesten met kabels en truien die tijdloos zijn. Als je dus iets moois gaat breien dit najaar, dan is het vaak een tijdloos patroon, niet van die vreemde modellen die dan wel vaak mode zijn, maar niet echt handig en draagbaar! En ook zijn we bij Schoppel wol geweest, bekend van de prachtige Zauberball (toverbal) wol die ook veel voor sokken wordt gebruikt. We hebben het een en ander besteld, maar het is nog niet zeker of we het ook krijgen i.v.m. evt. andere winkels die misschien te dicht in de buurt zitten en het ook verkopen. Helpen jullie duimen? Ik hoop echt dat we die wol mogen gaan verkopen, want het is een van mijn favoriete sokkenwol merken. Maar natuurlijk is het ook prachtig om sjaals, truien en nog veel meer mee te breien. We wachten dus ongeduldig af!

We waren pas na 9 uur weer thuis, maar niet nadat we onderweg nog een exhte duitse schnitzel met champignons hadden gegeten. En die was echt van duits formaat en heerlijk, gek dat die schnitzels in Duitsland toch altijd zo heerlijk smaken!
Tja en toen had ik dus echf geen fut meer om een huis te bouwen, vandaag wel en dat is deze:


Er zit een aap (er zijn ook mensen die er een beer in zien, maar het beest eet ook nog een banaan!) achter het raam en vanwege het mooie weer mogen ze nu ook naar buiten, er staat er ook al eentje in de deur opening! Verder lekker vrolijke kleurtjes uit de restjes bakken.
Ik heb dus nu 1 huis achterstand, maar die ga ik wel weer inhalen hoor. Binnenkort heb ik een dag dat ik er 2 kan laten zien!
Groetjes en tot morgen,
Marina.

1 opmerking: