maandag 12 maart 2012

Huis 72 en mooie baisquilts


Vanochtend was er basiscursus en maakten de cursisten kennis met een snijmes en het log cabin blok op de paperpiecing methode. Het is even wennen na een paar blokken maken met malletjes, maar het beviel de dames prima!

Vanmiddag waren er 3 dames bijeen die de basiscursus hebben afgerond en nu aan het quilten toe zijn, de vorige les kregen ze een heleboel theorie te horen en kregen ze als huiswerk hun quilt verder in elkaar te zetten en een sandwich ervan te maken. Dat was nog een hele klus, maar petje af dames .....jullie hadden het helemaal klaar!


Dit is hert prachtige eindresultaat van Marijke, ze staat er terecht trots bij!


Dit is de quilt van Gonnie, iets kleiner en ook blauw, maar totaal anders! Ook heel mooi gemaakt en dit keer zonder tussenstroken!


Dit is de quilt van Stella, ook groot, ze kan zelf niet meer oo de foto :-)
Prachtige warme kleuren, ik ben erg trots op je Stella ... dat je de quilt weer hebt opgepakt en dat het zo'n mooi exemplaar is geworden. Stella heeft weer een andere oplossing gevonden voor tussenstroken. Het geheel geeft mij een beetje een oosters gevoel!

En toen moest er worden gequilt .... er werden wat naaldjes gebroken, maar de dames hadden het aardig snel onder de knie, ik ben benieuwd welke quilt ik als eerste klaar terug zie in de winkel!

En dan alweer huis 72, het is er weer eentje die ik niet zelf maakte (ik maakte er tot nu toe vandaag wel 2, dus ik bouw nu een klein beetje vooruit, dat geeft wel een lekker gevoel).


Dit mooie huisje met moorkop voor het raam (ik zit nu nog aan een restantje taart, dus dat klopt wel), is gemaakt door Ria van Kasteel. Het is een schattig huisje met mijn favoriete kleur rood goed vertegenwoordigd. En mjjn leeftijd op het dak! Nogmaals heel erg bedankt voor dit leuke huis, het komt in mijn verjaardags straatje!

Vandaag kreeg ik ook nog een huis van Marga M. Over de post, ook voor mijn verjaardag. Dus ook vandaag was ik weer een beetje jarig. Ik kreeg ook nog heerlijke paaseitjes in een heel sjiek glazen coupe (staan hier nu op tafel) en nog 2 heerlijke stukjes voorjaar ... narcisjes en blauwe druifjes (die ruiken ook altijd zo heerlijk!).

Er komen dus nog meer verjaardags huisjes op dit blog deze week, kan ik lekker rustig een klein voorraadje bouwen en straten leggen.

Groetjes en tot morgen,
Marina.

3 opmerkingen:

  1. Die samplers die voorbij komen herinneren me aan onze samplercursus bij Joop zooooo lang geleden. En je blijft jarig deze week, leuk om al die huizen voorbij te zien komen.
    Ik ga ook weer een stukje verder bouwen.

    Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo te zien ben je enorm verwend en dat mag ook wel als je deze schone leeftijd bereikt hebt en ik hoop dat je heel oud en gezond mag blijven en natuurlijk veel quilts nog gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen