donderdag 15 maart 2012

Huis 75 en ronde vormen op de naaimachine

Vandaag de workshop Ronde vormen met de naaimachine in den Dolder. Het was een klein groepje en dat is meestal juist heel gezellig. De keuze van de stoffen waren onderling heel verschillend en dat maakt het extra spannend!



Lenie had gekozen voor lieve zoete kleuren, dezelfde stoffenserie waar ik vorige week een quiltje mee maakte, Kaleidoscope van Northcott.


Haar eerste blok was al snel klaar en er volgden er nog heel veel.


Monique aan het zo voordelig mogelijk snijden van haar blokken, zij koos voor mooie batiks, hier is een voorbeeld van hoe haar blokken zouden kunnen worden:


Marieke had gekozen voor de serie Hungarian Blue, voor een grote quilt voor haar bed in Hongarije, prachtige serie in blauw met wit, een begin van haar quilt:





Zij had ook alvast een blok gemaakt met kleine blokjes, nog heel wat blokjes te gaan Marieke, maar jou kennende komt dat wel goed!

En dan mijn 75e huis, deze is gemaakt door Cuny en is een echt voorjaarshuis! Kijk maar naar het nest met eieren wat voor het raam te zien is!


Het staat een beetje scheef op de foto, maar dat komt door mijn foto! Het is een heel vrolijk huis met lekker veel oranje. Morgen weer een eigengebouwd huis ....
Tot morgen,
Marina.

1 opmerking:

  1. Wat hebben we heerlijk gewerkt. Nog bedankt voor jouw hulp bij het snijden! Daardoor heb je helemaal geen tijd gehad voor je eigen werk. De eerste "snijserie" zijn al vierkantjes geworden. Dan ben ik bijna op de helft van de vierkantjes denk ik. Er is dus nog wel wat te doen...Ha-ha:)
    Tot morgen. Groetjes, Lenie

    BeantwoordenVerwijderen